Lisse VR1 - SVS VR1

Vrouwen Zaterdag, DA1, 2e klasse C

5 maart 2011 13:00

Stam, C.M. van

Misschien wel één van de belangrijkste wedstrijden tot nu toe. Met een punt verschil op het nummer vijf en vier punten verschil op het nummer drie hadden we met z’n allen maar één taak en doel en dat was; winnen!

De opstelling begin eerste helft is als volgt:

Lisa, Esther, Sabriye, Rox, Felicia R, Edith, Felicia S, Dunya, Ashley, Sabrina en Avery.

De wedstrijd tussen Lisse en SVS begon 13:05 uur met weinig voetbal. Elke bal werd vanuit achteruit weggetrapt en er werd niet goed opgebouwd. We gaven onnodig en veel corners weg waar Lisse elke keer weer gevaarlijk bleek te zijn. Elke hoekschop van Lisse kwam binnen onze zestien meter maar werd door SVS weggewerkt.

Na dertig minuten komen de aanvallers van Lisse gevaarlijk op ons helft voetballen, waardoor onze rechtsback in moest grijpen en zichzelf blesseert. We stonden daardoor met tien speelsters op het veld en Lisse maakte daar goed gebruik van. Zij hadden veel balbezit en tikten de bal goed rond maar verzilverde die kans niet met een doelpunt. Na zes minuten aan de kant gelegen te hebben kwam onze rechtsback terug het veld in.

Beide teams creëren weinig doelpogingen tot in de 40ste minuut, dan komen wij toch heel dicht bij de 1-0 met een goede actie van Avery en een zuivere pass op Sabrina die net niet raak schoot.

Dat was dan ook de laatste actie voor rust. De ruststand blijft dus op 0-0.

We begonnen de tweede helft met een gewaagde maar een logische wissel. Onze laatste vrouw werd gewisseld voor een extra middenvelder. Waardoor wij dus achterin één op één gingen voetballen. Wij gingen wat meer voetballen en er was meer rust in het spel. Deze tactische opstelling werkte prima en dat bleek al snel in de 6de minuut van de tweede helft. Avery word weggestuurd met een geweldige pass in de loop, Sabrina liep goed door naar de eerste paal, Avery geeft dan ook een geweldige pass op maat en Sabrina kan intikken. Daar dan eindelijk, de voorsprong wat we vast moesten vasthouden 1-0!!!

Maar de dames van Lisse lieten hun hoofdjes niet zakken en gingen weer vol aan de bak.

Wij waren nog aan het nagenieten van de voorsprong en dus niet attent. Want het duurde slechts 4 minuten of Lisse maakte het tegendoelpunt. Onze achterhoede liet hun vrouwtje lopen waardoor er gescoord kon worden en onze keepster was kansloos. 1-1

We moesten weer opnieuw beginnen. We probeerden op te bouwen en elkaar goed in de voeten te spelen wat aardig lukte. Middenveld deed goed mee waardoor we regelmatig op de helft van Lisse kwamen.

In de 65 minuut gaf de thuisploeg een corner weg die genomen word door Dunia. Corner wordt uitstekend genomen, maar ook uitstekend ingekopt door Ashley. Een verdiende voorsprong voor onze dames. 2-1

We bleven voetballen want het was zeker nog niet gespeeld. Ook Lisse bleef voetballen alleen overheerste het voetbal van SVS. Ook Lisse ging nu vol op de aanval spelen en lieten daardoor gaten liggen in hun verdediging waar SVS goed gebruik van maakte. Balverlies in de 73ste minuut bij Lisse zorgt ervoor dar Sabrina haar tweede van de middag kan maken. Keepster komt goed uit haar doel maar onze jonge talentvolle spits was toch iets slimmer en speelde de keepster goed uit. Zij verlost ons allemaal van alle spanningen en zenuwen want zij maakte er 3-1 van.

Met nog ongeveer 20 minuten op de klok moesten we bij de les blijven want een dergelijk belangrijke voorsprong mag je zeker niet meer uit handen geven.

In de 86ste minuut kregen onze 2 spitsen nog een mooie kans om de beslissing te maken, maar helaas stuitte de bal op de knieën van de keepster van de tegenpartij.

Lisse gaf het niet op en kwam nog gevaarlijk in de buurt van Lisa die een 100% kans goed over haar doel tikte. 1-3 was dan ook de eindstand.

Het was een spannende en belangrijke wedstrijd. De punten zijn deze week binnen, nu focussen op Rhoon uit 12 maart. Bedankt dames!

Wil namens het hele dames 1 team  en de leiding , alle meiden van MA bedanken voor hun inzet en aanwezigheid.

Mede dankzij jullie behalen wij goede resultaten, klasse!

Wissels: (Esther) Shawni 45ste minuut, (Edith) Mandy 55ste minuut, (Felicia S) Cleymans 71ste minuut

Kaarten: geen