SVS JO15-2 heeft moeite met Maense JO15-2

Assist: Kian Hess

14 april 2018 14:00

Peter van Kruining

Met het klimmen der jaren van de mannen wordt ook de starttijd van de wedstrijden naar een later tijdstip getrokken. Daar waar ouders en spelers vroeger om 8.30h stonden te blauwbekken aan de randen van de regio, zo kan het nu zijn dat men lekker in het zonnetje om 14h het fluitsignaal voor de aftrap hoort, zo ook vandaag, op het eigen sportpark, tegen laagvlieger Maense JO15-2. Trainer Dimitri eiste niets anders dan een eclatante overwinning, liefst met goed voetbal en veel doelpunten. En toch, onderschatting ligt op de loer in deze situatie.
Maense JO15-2 was niet van plan om zo maar even over haar heen te laten lopen. Het bleek een zeer fysieke ploeg waar SVS JO15-2, vooral in het begin, veel moeite mee had. De Capellenaren werden dan ook veelvuldig in de duels afgetroefd en werden op de eigen helft teruggedrongen. Maense kreeg een vrije trap op 20 meter voor het doel van SVS toegekend. Deze smoorde nog wel in de muur, maar in plaats van het adequaat opruimen van de bal werd er getwijfeld door de verdediging en de kleine linksbuiten van de bezoekers was er als de kippen bij om de bal langs Robin te schuiven, 0-1. SVS JO15-2 wist dat het de mouwen op moest gaan stropen om niet tegen de eerste nederlaag aan te lopen. Met voetbal kwam men moeilijk voor het doel van Maense, dus werd er veelvuldig de diepte gezocht. Badr gaf met een bekeken steekpass Neo de kans om op de keeper af te lopen en faalde niet, 1-1, tevens ruststand.
De rust werd benut om de mannen te doordringen van het feit dat er buiten voetballen ook soms keihard geknokt moet worden om een overwinning uit het vuur te slepen. Dat was niet aan dovemansoren besteed en vooral Bryce ontpopte zich als een keiharde, bikkelende rots in de branding. Hierdoor ontstond ruimte op het middenveld en SVS begon de wedstrijd meer en meer naar zich toe te trekken. Badr probeerde de wat wijfelende keeper van de bezoekers te testen met wat afstandschoten. Inderdaad liet deze een van de schoten los Kian kon de bal afmaken, 2-1. Ook was het Kian die met zijn snelheid de achterlijn kon halen en de bal op Amin kon voorgeven, die niet twijfelde, 3-1. Maense bleef drukken maar uit een van de afgeslagen aanvallen wist Tyrell de bal over de laatste linie heen te leggen en Neo te lanceren om zo de eindstand op 4-1 te brengen.
Mannen, het ging erg moeizaam en wederom moest er in de tweede helft orde op zaken worden gesteld. Probeer ook eens in de eerste helft er gelijk te staan en een comfortabele voorsprong op te bouwen. Jullie hebben laten zien goed te kunnen voetballen en ook met passie en strijd te kunnen spelen, maar probeer ook een keer zelf het spel te maken en niet reactief te voetballen. Het wordt deze week lekker weer, dus allemaal komen trainen. Zaterdag wacht Victoria’04 uit en om 9.00h.