SVS JO15-2 wint afgetekend na een prima 2de helft

Onbekend (afstandschot)
Onbekend (schot)

7 april 2018 10:00

Net op de valreep besloot moeder natuur dat Nederland genoeg kou, regen en ellende over zich heen gehad had. De knop om de wind een tandje lager te zetten, had zij nog niet gevonden. Al met al een prima dag om te voetballen in het mooie Berkel en Rodenrijs bij TOGB. Lekker zonnetje, strak over het veld, lekker windje, strak over het veld, lekker op het hoofdveld, en dat tegen de mede koploper.

SVS had moeite in de beginfase van de eerste helft. Duels werden te slap ingegaan en niet gewonnen. TOGB had overwicht op de helft van SVS en drongen de Capellenaren achteruit. Wel was te zien dat SVS JO15-2 de voetballende ploeg was en TOGB JO15-6 de werkende ploeg. De weinige uitvallen werden goed voetballend opgezet, onder de aanjagende impulsen van Jeremy, maar verzande voor het doel in nodeloos gebrei in plaats van het doel van TOGB onder vuur te nemen, tegen de wind en de zon in. Toch was het SVS dat op voorsprong kwam toen Niels het doel vanuit de tweede lijn onder vuur en zag de bal over de keeper heen zeilen, 0-1. Zoals gezegd speelde SVS met zon en wind tegen in de eerste helft. Dit werd Robin te machtig toen hij, verblind door de zon, een afstandschot tussen zijn opgeheven handen door voelde gaan, 1-1. Even later kwamen Bryce en Robin erachter communicatie belangrijk is tussen de samenwerking tussen keeper en laatste man. Dit bleef gelukkig zonder gevolgen, maar sloeg een klein deukje in het zelfvertrouwen van de trouwe sluitpost. De rust werd verder zonder kleerscheuren gehaald.

Trainer Dimitri moest weer flink aan de boom schudden om de mannen van SVS JO15-2 wakker te krijgen en het team startte furieus. In de kleedkamer werd erop gehamerd om de weersomstandigheden uit te buiten, zoals TOGB in de eerste helft had gedaan. Probeer dus veelvuldig op het doel van de tegenstander te schieten. Een oogstrelende eerste 10 minuten van de tweede helft was het gevolg. Scouts schoten wakker en het publiek stond op de banken. Mustafa ging in een combinatie mee naar voren en schoot op doel, maar zag zijn inzet gekeerd door de keeper. Die had hem niet vast en Bradley tikte de 1-2 binnen. Een paar minuten later was het Amin die de keeper onder vuur nam, die had de bal wederom niet vast en Bradley herhaalde het kunstje, 1-3. Amin zag zijn werken beloond toen Niels slim over de bal heen stapte en hij vrijelijk kon inschieten, 1-4. Daarna liet SVS de teugels een beetje vieren, maar hield TOGB op zijn eigen helft. Jeremy zocht wraak voor Robin en nam het doel van grote afstand onder vuur, de keeper, verblind door dezelfde zon had hetzelfde nakijken, 1-5. Het slotakkoord was voor Saïd, die na een assist van Bryce de hoek voor het uitzoeken had, 1-6.

Gefeliciteerd met deze overwinning. In de eerste helft zag het er zeker niet naar uit dat wij hier met 1-6 richting Capelle huiswaarts zouden keren. De elementen waren scherprechter in deze pot, maar het verschil was duidelijk, de voetballende ploeg had maar een paar minuten bevlieging nodig om de wedstrijd te beslissen. Er werd bij vlagen prima gevoetbald, maar in duels zijn sommige van de mannen te besluiteloos en te zwak. Ook kan het inpassen strakker en moet over de grond, niet op heuphoogte, want dan kan je er niets mee. Genoeg werk aan de winkel voor Dimitri dus, zeker morgen, want dan loopt deze held en alleskunner mee in de marathon van Rotterdam, 42195 meter. Aanmoedigen langs de lijn wordt zeker gewaardeerd. Hij is ook te volgen via de NN marathon app met Bib nummer 3378. Go toppert!