SVS JO15-2 neemt de op-een-na-laatste horde met glans

Assist: Onbekend

12 mei 2018 16:00

Leendert de Bruin

En zo stond ineens weer de laatste thuiswedstrijd van de competitie op het programma, tegen SVV JO15-2. Dit team bracht een oude bekende met zich mee, Orpheus Acton, als interim trainer / coach van het bezoekende team. Een hartelijk weerzien volgde. Het begint te kriebelen bij de mannen van SVS JO15-2, maar vooral bij trainer Dimitri. Zo zeer zelfs dat hij ’s ochtend op bezoek ging bij Blijdorp JO15-2 tegen Rotterdam United JO15-2, onze directe concurrent voor het kampioenschap voor de 4e klasse – 02. Dat maakte deze wedstrijd tegen SVV de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Als hier namelijk punten verspeeld worden, dan is de wedstrijd van volgende week, tegen Rotterdam United, namelijk geen kampioenswedstrijd meer. Rotterdam United won van Blijdorp, maar maakte niet echt indruk op de trainer. Dat biedt dus mogelijkheden, maar eerst, de wedstrijd van vandaag.

Op het heetst van de dag, om 16h, moest er op het eigen sportpark worden afgetrapt. Trainer Orpheus beklaagde zich over het feit dat hij door te weinig mensen een aantal D-spelers mee had moeten nemen, maar niet zo maar D-spelers, het waren spelertjes uit de D1. Dat het geen klussende tuinkaboutertjes waren bleek al snel. Niet dat de mannen van SVS JO15-2 hun taak licht opvatten, maar het spel kwam niet echt lekker van de grond. Duels waren stevig, maar werden niet overtuigend gewonnen en SVS kon geen overwicht krijgen. De eerste echte kans was zelfs voor SVV maar Robin kon katachtig de bal uit het doel houden. Langzaam, heel langzaam kon het publiek, dat in redelijk grote getale was komen kijken, een SVS zien dat zich begon te herpakken. Een lange bal van Robin zeilde over de verdediging van SVV heen en Bradley kon in een direct duel zijn verdediger van zich afschudden en krulde de bal prachtig langs de keeper, 1-0. In een boeiend duel dat, zeker in de eerste helft, op en neer golfde, kon Kian, die goed uit de rug van zijn verdediger weg liep, de voorzet van Michael verzilveren, 2-0, tevens ruststand.

In de rust had de trainer niets dan complimenten voor de ploeg, dat in het warme weer toch een grote inspanning leverde. In de tweede helft zette SVS de bezoekers steeds meer vast en SVV kwam steeds moeilijker over de middenlijn heen. Saïd begon een solo aan de linkerkant, speelde de eerste verdediger tussen de benen door, passeerde nummer twee, daarna nummer drie en tenslotte de keeper, 3-0. Toch gaf SVV pas op nadat Robin voor een tweede maal de bal achter de verdediging van SVV trapte en Michael in een rechtstreeks duel de keeper weer het nakijken gaf, 4-0. Een paar minuten later was het weer Michael die, na een voorzet van Jeremy, de bal over de keeper heen lobte , om hem heen liep en zelf binnen kopte, 5-0. Het slotakkoord was voor Kian die, na een assist van Keaton, de 6-0 eindstand op de borden zette.

Een prima overwinning onder zeer zware omstandigheden. Nu komt het er op aan. Rotterdam United heeft nog een wedstrijd te gaan op 26 mei maar komt eerst SVS tegen. Als de mannen van SVS JO15-2 deze winnen, dan zijn zij kampioen. Een bekroning op het werk van de mannen en de nimmer aflatende inspanningen van Dimitri. De aanvangstijd is vervroegd naar 13h dus komt allen kijken en de mannen steunen op de RFC-weg 155. Maar eerst wordt er gewoon getraind. Mannen, jullie hebben geen kampioenschap nodig om aan te tonen dat jullie een prima team zijn, maar het zal wel de bekroning zijn op de tweede seizoenshelft. Dimitri was niet onder de indruk van Rotterdam United dus blijf vanuit de eigen kracht voetballen. Dan hebben wij volgende week een klein feestje. Succes!