SVS JO11-1 - UNIO E1

E-Pupillen (voorjaar) 2e klasse 08

16 april 2011 10:00

Joop Blommestijn

SVS E1 STIJF VAN DE ZENUWEN, MAAR WORDEN VERDIEND KAMPIOEN!!!!!

Na een week waarbij de spanning dagelijks opliep om deze morgen het hoogtepunt te bereiken, konden de jongens van E1 na afloop van een moeizame wedstrijd aanschuiven aan de meer dan verdiende kampioensmaaltijd.

Om half negen kreeg ik het sein binnen dat de adelaar was geland op het nest. Deze adelaar was voor het krieken van de dag naar Krimpen a/d Lek gereden om verslag uit te kunnen brengen van de tussenstand van de wedstrijd Dilettant – Zwervers.

Drie maal ging mijn telefoon, waarbij ik mij iedere keer weer het apezuur schrok.

Gelukkig ging de telefoon twee maal voor positief nieuws over, maar op slag van de rust bleek Zwervers te zijn terug gekomen tot 2-1.

Vlak na de rust werd de stand 2-2 door gegeven met de mededeling dat Zwervers heel goed was en Dilettant vol overgave bleef voetballen.

Tien minuten voor tijd liepen alle lichaamsvloeistoffen mijn lichaam uit en besloot ik er maar een live verslag van te maken.

De adelaar, onze eigen John van Bergem, liet de boel ontploffen met de mededeling dat Dilettant  op 3-2 was gekomen en enkele ogenblikken later kon melden dat de wedstrijd was afgelopen. De ploeg die ons tijdens de najaarsvakantie van de titel heeft gehouden heeft ons vandaag in in het zadel geholpen.

John bedankt en Dilettant E1 bedankt!!!

Je zou zeggen dat de spanning er wel een beetje af was bij de jongens, maar helaas bleek het tegendeel waar.

Hoewel we binnen de minuut al weer op een 1-0 voorsprong kwamen dankzij Glenn, hadden we vandaag de grootste moeite met de op papier zwakste opponent, maar vooral met ons zelf.

Dankzij een alerte Dennis bleef een tegendoelpunt uit en was eigenlijk zonder alle andere jongens te kort te doen, Jasper vandaag de grote man bij SVS.

Onze eigen Rene van de Kerkhof was weer overal te vinden om de gaten te dichten met een ongelooflijke energie. De bekroning voor zijn werk kwam in de zestiende minuut waarbij zijn schot doel trof en SVS op 2-0 bracht.

Bij deze twee doelpunten bleef het, de minste wedstrijd van het seizoen werd uiteindelijk ook winnend afgesloten en wat mij betreft heeft niemand het kampioenschap meer verdiend dan deze jongens!

In de kleedkamer werden de voetbalkrakers “ Het is stil aan de overkant” en “ Helemaal niets op de Couwenhoek”  afgwisseld met “ We are the Champions “.

En met knal- en siervuurwerk werd het feest buiten de kleedkamer en in de kantine voortgezet tot verbijstering van Rob Wink.

Rob en de keukenploeg worden bedankt voor de tractaties.

E1 feliciteerd ook de meiden,  F4 en F6 met het behaalde kampioenschap!

En alle ouders en opa’s en oma’s en anderen, bedankt voor de aanmoedigingen.

1e minuut    1-0      Glenn

15e minuut    2-0      Jasper