“Dit is gewoon kloten”

Nieuwenhoorn

20 oktober 2018 14:00

A. Afalah

Weer geen drie punten en weer niet de nul gehouden. Tegen Nieuwenhoorn werd het 1-1. Het zit SVS tot op heden nog niet erg mee op het eigen sportpark Schenkel. Verdediger De Winkel was na afloop duidelijk: “dit is gewoon kloten.”

De centraleverdediger kwam deze zomer over van het tweede elftal van VV Capelle. “Het is gewoon kut,” tiert De Winkel met een ijszak in zijn hand, “elke keer weer dat ene momentje dat je niet scherp bent. Dat is wel het verschil tussen de tweede klasse en de reserve eerste klasse. Hier straffen ze elk foutje keihard af.”

Clubtopscorer

Inmiddels is de verdediger clubtopscorer van SVS met twee doelpunten. Na een heerlijke scrimmage valt de bal voor de voeten van de mandekker die onberispelijk binnen schiet. “Scoren is leuk, maar als je uiteindelijk niet met de drie punten staat, heb je er niet veel aan.”

Luxe probleem

Het is nog te vroeg om het label van een stabiele basisspeler op De Winkel te plakken. Trainer Wout Ooms beschikt centraal achterin over een luxeprobleem. Stefan van der Staal keerde voor het eerst dit seizoen terug in de basis van SVS. Op 1 september raakte de centrale verdediger geblesseerd aan zijn enkel tijdens de warming-up van het beker duel tegen BVCB. Ook kan Ooms zaterdag weer beschikken over Nick Peeters. De aanvoerder kreeg twee gele kaarten, al dan niet terecht, en was daarom voor Nieuwenhoorn geschorst. “Ik weet nog niet of ik speel,” aldus De Winter, “tot nu toe heb ik alles gespeeld, dus ik hoop dat dat in mijn voordeel werkt.”

Naast de terugkeer van Van der Staal maakte Joery Kaashoek weer minuten in het eerste van SVS. De rechtsback viel een kwartier voor tijd in voor Julian van der Geest. De van Neptunus-Schiebroek overgekomen voetballer gaf eerder aan dat hij liever niet rechtsback staat, maar door de blessure van Kaashoek speelde hij daar wel al vanaf de seizoensstart.

Opstelling SVS: De Keijzer, Van der Geest, Van der Staal, De Winkel, Sonnevelt, Badal, Valk, Linger, Y. De Lely, Hidir, Lingen.

Volgende week speelt SVS de IJsselderby uit tegen DCV. Uiteraard besteed IJssel-sport extra aandacht aan deze bijzondere wedstrijd. Alvast in de stemming komen?

Bekijk hieronder de samenvatting en de reacties van trainer Wout Ooms en de topscorer De Winkel.

Samenvatting                               Wout Ooms                                Tim de Winkel

bron: IJssel-sport Youp Kruithof