SVS ZA1 GEEFT NIET THUIS - Capellenaren zijn nog altijd puntloos op eigen terrein

SVS 1

SSS 1

13 oktober 2018 14:00

H,J,A, van der Maat

Tweede klasse D (za)

SVS pakte zaterdag wederom geen punten op eigen terrein. Eind september gingen de Capellenaren al thuis onderuit tegen Hellevoetsluis (2-3). Het elftal van trainer Wout Ooms trok nu tegen SSS aan het kortste eind (0-1).

Met vier punten uit vier duels staat SVS op de achtste plaats in 2D. Ooms had dit graag anders gezien. ,,Een doelstelling voor dit seizoen hebben wij niet echt uitgesproken. Het beste is dat je als team zoveel mogelijk wegblijft van de onderste plaatsen. En dat bewerkstellig je meestal door in thuiswedstrijden in ieder geval de punten te pakken. En wat gebeurt ons? Wij hebben tot nu toe onze punten juist in uitwedstrijden gepakt. Op eigen veld geven wij tot nu toe niet thuis. Of beter gezegd, dan zit het ons niet mee.''

SVS bracht zichzelf tegen SSS in de problemen. Na 35 minuten stonden de Capellenaren met tien man op het veld, omdat aanvoerder Nick Peeters na twee onbesuisde overtredingen twee gele kaarten kreeg voorgeschoteld. Het vreemde was wel dat na deze rode kaart SSS moeite had met de man-meer-situatie. De bezoekers uit Klaaswaal werden in de tweede helft nauwelijks meer gevaarlijk, waardoor SVS met tien man op zoek ging naar de overwinning. Het ogenschijnlijke overwicht van SVS werd echter tenietgedaan nadat Tim Lader uit een cornerbal SSS op 0-1 bracht. In de slotfase werd ook Jeroen de Lely met zijn tweede gele kaart van het veld gestuurd, waardoor de Capellenaren met negen man eindigden.

Cornerbal

,,Weer verliezen we door een goal uit een cornerbal'', sprak Ooms. ,,Dan staan we even niet goed en verlies je de wedstrijd. Daarbij hadden we ook een leidsman die, wat mij betreft, teveel opviel door het overmatig strooien met gele kaarten. En als een scheidsrechter het meeste opvalt, is dat vaak geen goed teken. Ik wil ons verlies hier niet op afschuiven, want we hebben gewoon verloren van onszelf.''

Bijzonderheden: Scheidsrechter Van der Maat gaf ook nog gele kaarten aan Tim de Winkel, Muhammed Hidir en Jonathan Linger (allen SVS). Stefan Gerritse en Dennis de Cauwer waren bij SSS de klos.

SVS: De Keijzer; Van der Geest, De Winkel, Peeters, De Lely; Badal, Valk, Hidir (86. Van der Graaf); Rijsdijk (46. Linger), Lingen (81. Schoenmaker), De Lely.

SSS: Diepeveen; Sizoo, Lader, Gerritse, Heinen (68. Van Dijk); Bileti, Moerland, Van der Linden (44. Elvers); De Cauwer, Van de Zande, Blokland.

bron: AD Rotterdam-Oost Bert van der Velde