GESLEPEN DCV TROEFT SVS OP ALLE FRONTEN AF : Daan van Ingen met twee doelpunten man van de wedstrijd

DCV 1

SVS 1

27 oktober 2018 15:00

A.M. Ebink

DCV troefde in een eenzijdige derby SVS op alle fronten af. Daan van Ingen nam zaterdag de twee goals voor zijn rekening (2-0), waardoor DCV zich handhaafde in de top.

Voor DCV was het van cruciaal belang om na het verlies tegen Sparta (0-1) en het gelijkspel bij Spirit (1-1) weer eens drie punten te pakken. In SVS troffen de Krimpenaren een tegenstander die op vreemde bodem nog niet had verloren. Het elftal van trainer Wout Ooms pakte een punt bij Zuidland (2-2) en won van CWO (2-3), maar tegen DCV voetbalden de Capellenaren ondermaats.

,,SVS is een stugge fysieke ploeg'', verklaarde winnend oefenmeester Ronald Klinkenberg. ,,Het was voor ons echt een cruciaal duel na twee teleurstellende wedstrijden en de belangen waren groot. Vier van de vijf behaalde punten had SVS in uitwedstrijden gehaald, dus we waren gewaarschuwd. Van onderschatting was dan ook geen sprake. We vochten voor elke bal en hebben strijd geleverd. Het enige minpunt is dat twee goals te weinig is.''

DCV toonde aan een stapje verder te zijn dan SVS. De Krimpenaren speelden in een hoger tempo, waren geslepener en een stuk creatiever voorin. Christian Schrader miste al na twee minuten een grote kans. Vlak erna opende de thuisclub dankzij Daan van Ingen alsnog de score (1-0). Aan de andere kant testte alleen Julian van der Geest de kwaliteiten van DCV-sluitpost Daan Ensing.

Ook in de tweede helft kwam SVS er totaal niet aan te pas. Doelman Bart de Keijzer pareerde twee pogingen van Schrader en hield daarmee de bezoekers in de wedstrijd. Een kwartier voor het einde capituleerde hij alsnog na een schot van Daan van Ingen (2-0). ,,Daan speelde een fantastische wedstrijd en is zich nog steeds aan het ontwikkelen'', aldus Klinkenberg. ,,Ik ben blij met zo'n nummer tien die in dienst van het elftal speelt en makkelijk scoort.''

Door de winst handhaafde DCV zich op de vierde plaats in 2D met drie punten achterstand op koploper Neptunus-Schiebroek. SVS duikelde daarentegen naar de twaalfde plek. ,,Ik geloof dat we slechts één bal op doel hebben geschoten'', gaf SVS-aanvoerder Nick Peeters aan. ,,We zijn op alles afgetroefd. We verloren bijna alle duels en creëerden niks. Alle tweede ballen waren voor DCV. Zij zijn een stap verder.''

Bijzonderheden: Max Blankers, Christian Schrader, Daan Beumer, Guido van Oijen (allen DCV), Yannick de Lely en Muhammed Hidir (beiden SVS) kregen een gele kaart.

DCV: Ensing; Bestebroer, Fonseca, Blankers, Hentzen; Groen, Beumer; Van Ingen, Van Oijen; De Reuver, Schrader.

SVS: De Keijzer; De Winkel, Van der Staal, Peeters, Jeroen de Lely; Van der Geest (82. Badal), Yannick de Lely (61. Kaashoek), Valk; Linger, Lingen. Hidir (46. Van Gelderen).

bron AD R'dam Oost - Blanchefleur Brassinga