SVS verliest De Keijzer en de wedstrijd tegen Kethel Spaland

SVS 1

17 november 2018 14:30

R. Steenbergen

Binnen een fractie van een seconde staat doelman Bart de Keijzer buiten zijn zestien. De wedstrijd tussen SVS en Kethel Spaland is pas een kwartier bezig wanneer de doelman moet reageren op een diepe bal op de Schiedamse spits Yuri Nooteboom . Van een meter afstand schiet hij de bal op de arm van de Capelse doelverdediger. Scheidsrechter Richard Steenbergen twijfelt geen moment, rood.

SVS-trainer Wout Ooms was het niet eens met de beslissing van de scheidsrechter. “Ik vind het zwaar gestraft. Ja, het was hands maar ik vond het toch echt aangeschoten hands.” Terecht of niet, SVS moet wel ruim vijf kwartier overleven met een man minder. Iets wat de Capelenaren niet goed doen. De nummer laatst wint met maar liefst 4-0 van SVS.

Geflatteerd

Voor iemand die de wedstrijd niet heeft gezien, lijken de cijfers duidelijk. “Zelfs met tien man waren wij de betere partij,” vertelt Ooms na afloop, “we zijn alleen niet scherp genoeg. Niet in hun maar ook niet in onze zestien.” De trainer doelt op het missen van honderd procent kansen. “Nog voor de rode kaart waren wij gevaarlijk. In de tweede minuut de bal op de onderkant van de lat en Anthony Schoenmaker die een grote kans om zeep helpt.”

De oefenmeester was niet onder de indruk van Kethel Spaland. “Voetballend zijn ze een van de slechtste ploegen van de competitie,” aldus Ooms, “maar wie ben ik om dat te zeggen? Ik heb hier met 4-0 verloren.”

Keeper

Door de rode kaart is Ooms zijn eerste doelman voor de aankomende wedstrijd kwijt. De trainer wil echter nog niet zeggen wie hem gaat vervangen. “Patrick Nieuwerf heeft hem vandaag goed vervangen. Alleen Migael Essajas heeft het voordeel dat Nieuwerf én net terug is van vakantie én nog terugkomt van zijn blessure.”

Na afloop hield Youp Kruithof van IJssel-Sport het volgende interview met trainer Wout Ooms: