DCV verrast solide SVS-defensie - Middenvelder Daan Beumer slaat in tweede helft met twee kopgoals toe bij dode spelmomenten in derby

SVS 1

DCV 1

7 december 2019 14:00

KNVB I.P. Gieles

Het moeizaam scorende DCV verraste de solide verdediging van SVS zaterdag in de derby uit twee dode spelmomenten na rust (0-2).

Na de tweede zege op een rij is het nog te vroeg om te concluderen dat DCV het lek weer boven water heeft. Feit is wel dat de Krimpenaren zichzelf door de zes bijgeschreven punten ietwat lucht verschaften, want DCV klomt naar de negende plek in 2D. Daan Beumer vond zaterdag twee gaatjes in de verdediging van SVS, dat voor het duel met DCV slechts elf keer was gepasseerd.

Dankzij een snel genomen vrije trap van Carlo de Reuver opende de middenvelder de score vlak na rust met een rake kopbal (0-1). Beumer torende een kwartier voor tijd opnieuw boven alles en iedereen uit en kopte de corner van De Reuver binnen (0-2). ,,Een heerlijke wedstrijd tegen een lastige ploeg'', gaf de matchwinnaar aan. ,,En dat ik dan twee keer scoor met een kopbal is mooi. Ik ga met vrije trappen en hoekschoppen altijd mee naar voren. In de eerste helft hadden wij het lastig met die snelle spelers van SVS.''

,,Carlo schoot nog wel op de paal, maar SVS had de overhand'', concludeerde Beumer. ,,In de tweede helft klapten wij er beter bovenop. Tegen tien man hadden we eigenlijk de 0-3 moeten maken, maar een beetje DCV eigen maakten we het toch nog een beetje spannend. We spelen nu nog tegen Alexandria'66 en Charlois en dat zijn allebei twee lastige ploegen met sterke spelers.''

Op een kopbal van Max Blankers (over) en een schot van De Reuver (paal) na was SVS in de eerste helft de betere ploeg. Het manco van de Capellenaren is dat het elftal zo moeizaam scoort. In tien wedstrijden vond het elftal van trainer Wout Ooms tot nu toe slechts veertien keer het doel. DCV had het lastig met de snelle Shamar Berggraaf en Jonathan Linger, maar de eindpass bleef telkens uit. Linger kreeg de beste mogelijkheid, maar hij schoot naast.

SVS liep na rust door de goal van Beumer snel achter de feiten aan. DCV nam het initiatief over en de thuisclub bleef op de been dankzij doelman Bart de Keijzer, die legio schoten neutraliseerde. Na de rode kaart voor invaller Julian van der Geest, die slechts veertien minuten in het veld stond, was het definitief over en uit voor de Capellenaren.

,,We waren van tevoren gewaarschuwd voor de dode spelmomenten van DCV'', sprak SVS-spits Raymon Lingen, die met zijn ploeg naar de tiende plek zakte en komende zaterdag op bezoek gaat bij Vitesse Delft. ,,We moesten opletten op de snelle vrije trap, maar toch werden de afspraken niet goed nagekomen. Ik zag bij DCV slechts één persoon omhoog gaan bij de eerste goal. Als trainer ben je dan machteloos. We voetbalden beter dan DCV, maar het draait om de goals en die maken we niet. In plaats van de aansluiting te vinden, moeten we nu weer naar beneden kijken.''

SVS vindt moeilijk het doel en scoorde tot nu toe in elf wedstrijden slechts veertien keer.

Bijzonderheden: Scheidsrechter Ivar Gieles gaf een gele kaart aan Sven Hentzen en Carlo de Reuver (DCV), en een rode kaart aan Julian van der Geest (SVS). Trainer Ronald Klinkenberg (DCV) werd door de leidsman ook nog van het veld gestuurd wegens constant commentaar op de leidsman.

SVS: De Keijzer; Kaashoek, De Winkel, Valk, Jeroen de Lely; Linger, Badal, Yannick de Lely, Van der Graaf (84. Rijsdijk); Lingen (66. Van der Geest), Berggraaf.

DCV: Hoogendijk; Bestebroer, Fonseca, Blankers, Hentzen; Groen, Beumer, Van Ingen, Fievel; Van Wageningen, De Reuver.

0-1 51e min Daan Beumer
0-2 75e min Daan Beumer