SVS STUNT TEGEN KOPLOPER SPARTA

Sparta (AV) 1

SVS 1

15 februari 2020 14:30

SVS diende de koploper de derde nederlaag toe. Door de absentie van Raymon Lingen en Antony Schoenmaker was Jonathan Linger centrumspits. ,,We hebben iets behoudener gespeeld en loerden vanuit de omschakeling op de kansen'', zei trainer Wout Ooms. ,,Het was een stuntje en niet een dikverdiende overwinning. Sparta schoot nog op de lat en onze doelman Bart de Keijzer pakte een goede kans.''

HEERLIJK DIT WEER EENS TE KUNNEN ZIEN.
SVS 1 wint met 0-1 uit bij koploper Sparta (AV) 1

zie fotoverslag van Sparta : Fotoreportage Jeroen van der Sman

Onderstaand verslag van Sparta op hun website :

De wedstrijd tussen R.V.&A.V. Sparta en SVS is geëindigd in een onnodige  0-1 overwinning voor SVS. Ondanks deze nederlaag blijft R.V.&A.V. Sparta koploper in de 2e klasse D.

Soms gebeuren er dingen op het veld die voor de mensen langs de lijn onverklaarbaar zijn. Een van deze vragen is hoe R.V.&A.V. Sparta het voor elkaar kreeg om in deze wedstrijd ondanks enkele grote kansen maar niet tot scoren te komen.

Vooraf waren de uitgangspunten duidelijk. R.V.&A.V. Sparta wil graag de koppositie behouden en als het kan de voorsprong uitbreiden.

In deze wedstrijd tegen R.V.&A.V. Sparta speelde SVS zoals verwacht mocht worden verdedigend en met het spreekwoordelijke mes tussen de tanden. De formatie van Robert Verbeek zette daar ook veel strijdlust tegenover waardoor er een vrij rommelige wedstrijd ontstond.

De kansen die Sparta kreeg kwamen vooral voort uit diverse afstandsschoten van onder andere Robin van der Sman en uit twee kopballen van Jip Kegge waarvan er kort voor de rust een op de paal eindigde.

De tweede helft ging verder waar de eerste helft was geëindigd. SVS stug verdedigend en een R.V.&A.V. Sparta dat het vooral zichzelf lastig maakte. Wat wel een compliment waard is is de inzet die de spelers tot de laatste minuut toonde.

In de 65e minuut gebeurde een wonderlijk iets toen scheidsrechter Arie Kuup na de veelvuldige aanmerkingen op de leiding door spelers en stafleden van SVS zonder uitleg of overleg van het veld stapte. Hij liet spelers en supporters in het ongewisse en keerde na acht minuten zonder enige uitleg terug om de wedstrijd te hervatten.

Deze vreemde onderbreking deed SVS meer goed dan R.V.&A.V. Sparta. In de laatste twintig minuten kwamen zij vaker uit de verdediging zonder daarmee grote kansen uit te spelen. Desondanks kwamen de gasten in de 81e minuut op een voorsprong, 0-1 door een doelpunt van Jonathan Linger..

In de slotfase ging R.V.&A.V. Sparta met nog een extra spits spelen maar dat haalde helaas weinig uit. Robin van der Sman, Bart Fiegel, Jip kegge en Wouter van der Werff kregen wel kansen op de gelijkmaker maar hun afronding bleek onvoldoende om de gelijkmaker te forceren.