Joran van Opstal gevierde man bij SVS na wedstrijd tegen NSVV

NSVV 1

7 maart 2020 14:15

KNVB W. Roozeboom

De appel leek heel zuur te worden voor SVS in de wedstrijd tegen NSVV. Een kwartier voor tijd komen de bezoekers op een 0-1 voorsprong. Tot de kleine grote man Van Opstal een penalty zuiver binnen wist te schieten.

Het spel van SVS was in de eerste twintig minuten erg matig. NSVV drukte de Capelse verdediging naar de eigen zestien meter. Een schot van Van Opstal van een meter of vijfentwintig was het startschot van een leuk laatst kwartier van de eerste helft.

Tweede helft

SVS kwam sterk uit de kleedkamer. Drie hoekschoppen binnen drie minuten gaf de ploeg van trainer Wout Ooms vertrouwen. Lang wist NSVV geen kans te creëren. Toch waren het de bezoekers die de grootste kans kregen voor de overwinning. Voshart kopte de bal buiten het bereik van Bart de Keijzer op de binnenkant van de paal.

Lang leek de wedstrijd op een gelijk spel af te steven. Tot in de tachtigste minuut een hoekschop doorschiet en voor de voeten van Cazander komt. De speler van NSVV twijfelt niet en schiet de bal snoeihard achter De Keijzer.

Weer ziet het er naar uit dat SVS geen punt over gaat houden aan een thuiswedstrijden. De laatste overwinning was op 2 november 2019. Toen werd het 6-0 tegen Deltasport. SVS zet in de laatste vijf minuten nog aan om een punt uit het vuur te slepen. Wanneer Jonathan Linger in het zestien meter naar het gras gaat, komt daar de kans. Aanvaller Van Opstal zit niet in de wedstrijd maar eist toch de bal op. Na een halve marathon als aanloop, schiet de kleine grote man de bal keurig in het midden waar doelman Kruijthof naar rechts duikt.

bron: IJssel Sport Sven de Boer

Hieronder de links naar de interviews met trainer Wout Ooms en Joran van Opstal na afloop van deze wedstrijd.
Trainer Ooms opgelucht na eindelijk weer een punt in thuisduel
Boze Van Opstal bezorgt SVS een punt

Hieronder de link naar het fotoverslag van deze wedstrijd
fotoverslag competitiewedstrijd SVS 1 - NSVV 1 door onze eigen fotografe Nana Beemer