SVS verliest nipt van Binnenmaas

Binnenmaas, FC 1

21 september 2019 14:00

G. Oudenaarden

Vandaag speelde SVS de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen. Om 14:00 werd er afgetrapt op Sportpark Schenkel. De tegenstander was FC Binnenmaas. Het begin van het derde seizoen in de 2e klasse voor SVS.

SVS begon zeer stroef aan de wedstrijd. In de eerste vijf minuten dwong Binnenmaas keeper Bart de Keijzer van SVS twee keer tot een knappe redding. Vervolgens ging de club uit Maasdam op dezelfde voet verder en maakte Riccardo Wijsbroek de 0-1. Met dezelfde stand op het scorebord gingen we de rust in.

SVS na rust beter

In de tweede helft ging SVS beter voetballen en kwam het beter in de wedstrijd. Kansen waren er in overvloed maar een doelpunt bleef lang uit. Dit ging door totdat Raymon Lingen na een mooie assist van Anthony Schoenmaker de bal in de 74e minuut achter keeper Thijs Botterhuis schoot. Met de gelijke stand zag SVS weer kansen, totdat Binnenmaas in de 78e minuut een penalty kreeg. Michael Mathilda stond achter de bal, maar die schoot de bal in dezelfde hoek als waar Bart de Keijzer heen dook. De club uit Capelle hield opgelucht adem, maar dit was maar voor even. Twee minuten later was het namelijk Riccardo Wijsbroek die SVS voor de tweede keer van de middag pijn deed en tevens ook de eindstand bepaalde. FC Binnenmaas wint met 1-2 van SVS.

Over zeven dagen speelt SVS de tweede competitiewedstrijd uit tegen Spirit. In Ouderkerk aan den IJssel word om 14:30 uur afgetrapt door de ploegen van Richard van Cappellen en Wout Ooms.

bron : IJsselsport Aron Vlastuin