Kansen benutten is grootste euvel. Alexandria'66 doorbreekt ondanks uitvallen van topscorer Marchiano Deekman de goede flow van SVS

SVS 1

Alexandria'66 1

23 november 2019 14:00

KNVB A. de Jong

Alexandria'66 maakte zaterdag een einde aan de goede flow waarin SVS dankzij twee zeges op een rij verkeerde (0-2).

Met de winst doorbraken de Rotterdammers zelf de negatieve serie van twee achtereenvolgende competitienederlagen. Op sportpark Schenkel stonden zaterdag twee gelijkwaardige voetballende ploegen tegenover elkaar. Elftallen met aanvallende intenties, opkomende backs en sporadisch een lange bal. Het grootste euvel van SVS en Alexandria'66 is echter het verzilveren van kansen.

In Marchiano Deekman heeft Alexandria'66 een heuse goalgetter in huis, maar de 31-jarige spits kampt al enige tijd met kleine pijntjes. Deekman verscheen tegen SVS wel aan de aftrap, maar kreeg al vrij snel weer last van zijn hamstring en moest worden vervangen door Rahkeem de Meer.

SVS zette de Rotterdammers goed onder druk en vooral Jonathan Linger en Julian van der Geest zorgden voor veel offensieve dreiging. Het was echter Yannick de Lely die met een schot op de lat het dichtst bij de Capelse openingsgoal was. Na ruim een sterk halfuur kwamen de bezoekers beter in de wedstrijd en kreeg SVS-doelman Bart de Keijzer hulp van Joery Kaashoek, die een poging van Nabil Sharif Padmadisastra blokte.

In de tweede helft was het vrijwel éénrichtingsverkeer richting het Capelse doel. Vooral Sharif Padmadisastra en Youssef Lamrid kregen kans op kans, maar de Alexandrianen strandden keer op keer op sluitpost Bart de Keijzer. Toch kon de Rotterdamse openingstreffer niet uitblijven en deze kwam uiteindelijk op naam te staan van invaller Anthonio Thomas (0-1). Na gemiste kansen op de gelijkmaker van Anthony Schoenmaker en Joran van Opstal beging Julian van der Geest een domme overtreding op Alexander Zwaan in het strafschopgebied. De middenvelder van Alexandria'66 benutte zelf het buitenkansje en schoot vanaf de penaltystip het duel op slot (0-2).

Alexandria'66 passeerde SVS op de ranglijst in 2D en bekleedt nu de zevende positie, terwijl de Capellenaren zakten naar de tiende plaats. ,,Meer dan een terechte overwinning'', vond Alexandria'66-trainer Michael Groeneweg. ,,Met al die kansen was het echt wachten op de 0-1. Ik zou zeker niet blij geweest zijn met een gelijkspel. We gingen in de slotfase van de eerste helft al verder vooruit verdedigen en meer druk zetten. Ook gingen we de ballen afpakken. In het gewonnen bekerduel met SSS was er al een positieve vibe.''

Wout Ooms baalde dat zijn ploeg de goede lijn niet kon voortzetten. ,,We zaten voor rust goed in de duels en speelden op hun helft'', aldus de oefenmeester van SVS. ,,We lieten het liggen en in de tweede helft gingen we te vaak de lange bal spelen. De tweede bal was elke keer voor Alexandria. Ja, Bart hield ons in de wedstrijd, maar aan de andere kant kregen wij ook twee goede kansen op de gelijkmaker. Al met al een zeer teleurstellend resultaat.''

SVS vond in negen wedstrijden tot nu toe slechts dertien keer het doel.

Bijzonderheden: Scheidsrechter Albert de Jong floot een goede wedstrijd en gaf een gele kaart aan Jonathan Linger (SVS).

SVS: De Keijzer; Van der Geest, De Winkel, Jeroen de Lely (72. Schoenmaker), Kaashoek; Badal (84. Berggraaf), Valk, Yannick de Lely, Sonnevelt; Linger, Lingen (63. Van Opstal).

Alexandria'66: Leynse; Janssen, Groeneveld, Van Leenen (74. Sno), Glen; Lamrid, Zwaan, Widarto, Sharif Padmadisastra; Rojer (65. Thomas), Deekman (16. De Meer).

0-1 80e min Anthonio Thomas
0-2 89e min Alexander Zwaan (penalty)

bron AD  R'dam Oost Blanchefleur Brassinga

link naar fotoalbum 2e helft