UNIO D2 - SVS JO13-2

D-Pupillen beker poule, D2, Groep 3 05

20 augustus 2011 8:30

SVS D2 BEGINT SEIZOEN MET OVERTUIGEND VOETBAL EN DRIE PUNTEN

D2 heeft in een geweldige pot voetbal waarbij 55 minuten op de helft van tegenstander Unio D2 werd gevoetbald, gewonnen met 1-3 na een 1-0 ruststand.

Na een rommelige aanloop fase die begin september hopenlijk ten einde is werd er met elf jongens afgereisd naar Oudewater.

Een speler was vergeten te melden dat hij een weekend weg was en ander meent zich te goed te voelen om in D2 te voetballen en kwam dit zaterochtend om 7 uur even persoonlijk melden in de kantine :-0

Met Danny, Bas, Sidney, Steven, Vincent, Jasper, Kick, Renzo, Quincy, Justin, Glenn moest de strijd worden aangegaan.

Na een behoorlijke eerste helft, die eigenlijk alleen ontsierd werd door het cadeautje dat de doelman gaf aan Unio, was de stand zoals gezegd 1-0.

SVS liep goed te voetballen en wist elkaar snel te vinden via de combinatie.

Alleen het goed breed houden van het veld bleek nog lastig, in tegenstelling tot de buitenspelregel. Slechts twee maal werd er in de wedstrijd buitenspel gelopen. Een compliment waard.

De verdediging stond als een huis en werd goed neergezet door de nieuwe unaniem gekozen aanvoerder Bas.

In de rust vertelden we de jongens meer van afstand te schieten en op jacht te gaan naar dat ene doelpunt die het breekpunt van de wedstrijd zou worden.

Dat doelpunt kwam er uiteindelijk in de vijftigste minuut van de voet van Glenn.

Een schot vanaf rand strafschotgebied ging over de keeper heen, die nog een wanhopige poging deed zijn vingertop achter de bal te krijgen.

Het feest wat zich openbaarde op het veld en de interactie onderling liet zien dat dit team ook meteen een hecht team lijkt te zijn.

Drie minuten later werd het door alweer Glenn 1-2 die met een prachtig doelpunt de mokerslag uitdeelde. Wederom vanaf rand strafschopgebied hoog in de hoek.

Met nog drie minuten te gaan kon vervolgens Justin ook zijn doelpunt mee pikken en bracht zodoende de wedstrijd op slot.

Justin en Glenn begonnen vandaag dus weer waar zij vorig seizoen in E1 mee eindigde, doelpunten maken.

Jongens jullie hebben alle elf prima gespeeld op een vers gekortwiekt en nat veld, zonder wissels.

Ondanks het soms harde spel van de tegenstander waardoor de scheidsrechter zich zelfs genoodzaakt voelde om een speler uit het veld te sturen na een charge op Jasper, bleven jullie je eigen spel spelen.
Complimenten, dit smaakt naar meer !!