Sparta (AV) F3 - SVS JO9-1

F-Pupillen beker poule, F1, Groep 2 03

27 augustus 2011 8:30

Sparta AV F3 - SVS F1

In tegenstelling tot de sombere weersvoorspellingen was het op het moment dat we de wedstrijd gingen spelen tegen Sparta gelukkig droog. Gillroy en Ahmet begonnen als wisselspeler en Rishi nam de positie onder de lat in. De rest van de competitie moet uitwijzen wie uiteindelijk deze positie definitief in gaat nemen aangezien er niet echt een keeper in dit team aanwezig is. De basis bestond dus uit Jordy, Ramon, Noah, Milan, Daan, Tony en Rishi.

Vanaf de aftrap namen we het heft stevig in handen en was het eenrichtingsverkeer naar het Sparta-doel. De eerste kans was voor Noah die uit een hoekschop van Jordy de bal volledig miste. Het volgende schot wat hij los liet, werd door de keeper jammer genoeg gepakt. De eerste beste kans voor Sparta was echter gelijk wel raak. Een knal van een Spartaan werd in 1e instantie nog gered door Rishi, maar door onafdoende wegwerken van Noah werd nog een kans aan de tegenstander gegund om in te schieten. Deze kans werd niet onbenut gelaten en op een ongelukkige manier verdween de bal in het doel.

Nauwelijks uit ons evenwicht gebracht werd weer de aanval ingezet en was het uit een goeie pass van Jordy dat Ahmet bijna de stand op 1-1 bracht. De volgende mooie steekpass van Jordy kwam opnieuw bij Ahmet terecht en hij wist nu wel het doel te vinden. 1-1 en eigenlijk nog een zwakke afspiegeling van de krachtsverhoudingen. In het vervolg van de 1e helft konden we dit helaas niet uitbouwen naar een voorsprong na welgeteld 10 corners (!!) te hebben gehad. Kansen voor Ramon, Ahmet, na een schitterende slalom met een schot op de lat, Jordy met een schot op de paal en nog 1 keer naast werden niet omgezet in een welverdiend doelpunt.

Nauwelijks uit de kleedkamer gekomen met nu Gillroy op doel was de eerste doelpoging van Sparta wel direct raak. 2-1 achter terwijl op dit moment een voorsprong van 5 doelpunten verschil meer een logische stand was geweest. Vol ongeloof begon we opnieuw de jacht op de gelijkmaker. Waar we in de 1e helft nog af en toe last hadden van slaapmomentjes, werd in het verloop van de tweede helft veel energieker de aanval gezocht. Het balbezit voor Sparta was steeds van korte duur door het afjagen van Milan, Ahmet, Tony en vooral Daan, die een uitstekende wedstrijd speelde als verdediger. Na weer 2 corners, een schot van Rishi en een vrije trap van Milan, werd uit een corner van Rishi de 2-2 door Milan knap binnengeschoten. Nu zal toch wel het overwicht in nog meer doelpunten worden omgezet??

Na een imponerende rush van Milan kon bijna weer de handen op elkaar, maar helaas schoot hij naast. Op een ongelukkige wijze kwamen we toch opnieuw achter. Gillroy raakte de bal niet goed bij een uittrap met het gevolg dat een zeer alerte Spartaan deze direct langs onze keeper het doel inschoot. Aangezien er op dat moment niet al te veel tijd meer was, kon het toch niet waar zijn dat Sparta na welgeteld 4 of misschien net 5 kansen te hebben gehad met een overwinning aan de haal zou gaan…

Ondanks verwoede pogingen van Ahmet en nog een mooi schot van Noah dat via de handen van de keeper op de lat stuitte, werd het uiteindelijk een zwaar onverdiende nederlaag. De volgende wedstrijd is tegen Moordrecht en dat is nu net de ploeg die onze tegenstander van vandaag in hun 1e wedstrijd wel met ruime cijfers wist te verslaan. We zullen dus stevig aan de bak moeten, maar met dezelfde instelling als in de 2e helft zijn we zeker niet kansloos.

Marc Schrader

Scoreverloop