SVS JO9-1 - Alexandria'66 F2

20 augustus 2011 10:00

Brad Blaauw

SVS F1 – Alexandria ’66 F2

Na twee maanden zomerstop te hebben gehad, was het na 1 training al weer tijd om de eerste wedstrijd te spelen en wel voor de beker tegen Alexandria ’66.

De meeste jongens kenden elkaar al uit een vorige team, dus daar konden we grotendeels voordeel uit halen. Daan van Pelt , Noah Schrader en Milan Chirino waren dus nieuw voor deze jongens, maar gezien de wilskracht die deze drie over het algemeen ten toon spreiden, moest het geen probleem zijn zich aan te passen.

De wedstrijd begon zoals je als trainer hoopt dat ze beginnen.Veel jagend op de bal hadden we de 1e helft merendeel het initiatief en drongen we Alexandria ver achteruit. Het wachten was dan ook op de openingstreffer. Deze kwam er dan ook doordat Ahmet uit een voorzet van Rishi de 1-0 liet aantekenen. Ondanks dit overwicht moesten we wel beducht zijn voor counters van Alexandria waarbij ze zo nu en dan gevaarlijk voor het doel kwamen.

De gelijkmaker viel dan ook min of meer onverwacht. Uitbouwen van de voorsprong lag meer voor de hand. Zeker nadat Jordy nog met een ziedend schot de lat had geraakt, waar hij eigenlijk een doelpunt had verdiend.

Met deze 1-1 werd de rust bereikt.

De tweede helft werd net zo voortvarend gestart als de 1e en ook nu was het weer wachten op een doelpunt van ons. En die kwam er en hoe! Uit een corner van Jordy pikte Milan de bal op en schoot deze met een vreselijk mooie curve het doel in. 2-1 voor ons en gezien het veldspel meer dan terecht. Uiteindelijk bereikten we met deze stand met wat kansen over en weer het slotsignaal.

De inzet in de gehele wedstrijd was van iedereen hartverwarmend. Als we de komende wedstrijden wat meer oog voor elkaar gaan krijgen en we van elkaar weten wat we kunnen, gaan we een mooi seizoen tegemoet. Ik kijk al uit naar de volgende wedstrijd!

Scoreverloop:

1-0 Ahmet (assist Rishi)