SVS MO17-1 - Binnenmaas MB1

SVS MO17-1

Binnenmaas MB1

Urvieanne Sophia (vrije trap)
Onbekend (schot)

Meisjes B-Junioren beker poule, MB1, Groep 1 22

3 september 2011 11:45

Onder een tropische zon betraden de meiden van de MB selectie en die van hoofdklasser Binnenmaas veld 3 voor de tweede wedstrijd van het bekertoernooi.
Beide teams waren het seizoen goed begonnen, met daarbij de kanttekening dat Binnenmaas het doel wat vaker wist te vinden.

Onder leiding van de in de haast opgetrommelde Thomas begonnen de SVS meiden gretig en geconcentreerd aan de wedstrijd. De achterhoede sloot elke keer goed aan bij het middenveld waardoor er weinig ruimte was voor Binnenmaas, die het daar behoolijk moeilijk mee hadden.De teams waren goed aan elkaar gewaagd zonder dat er echt goede kansen werden gecreeerd. Typerend voor de eerste helft was het een van richting veranderde vrije trap van Urvie die voor de 1-0 zorgde. Helaas was de voorsprong van korte duur. Een rappe aanval van Binnenmaas werd in het centrum half verwerkt waarna de spits vanaf de 16 de bal mooi over Jessica lobte, 1-1.
Van beide kanten was het daarna wat kleine kansjes waardoor de russtand 1-1 was.

De tweede helft werd er begonnen met een aantal andere meiden, waaronder 2 MC talentjes en de op linksachter ingevallen Eva. Deze kreeg in de eerste minuut waarschijnlijk de zon in haar gezicht waardoor de linkerspits een vrije doortocht had op Jessica, 1-2. Toch wel enigzins van slag werd SVS in een korte tijd genadeloos op de pijnbank gelegd. Binnen een kwartier stond het 1-5 en mocht er al enige hoop op een goed resultaat zijn, was die door de zeer efficiente tegenstander al snel de grond in geboord.
Het werd ook nog 1-6 en 1-7 voordat Lakeasha het eventjes op haar heupen kreeg...ze draaide zich langs drie tegenstander en ronde heel beheerst af, daarmee de 2-7 eindstand op het bord aantekenend.

Een uiters nuttige voetballes waarvan we als team heel wat kunnen leren.
Volgende week beter.