SVS JO15-2 - SPV '81 C1

Hallo allemaal,

Hier is het wedstrijdverslag van de 2e  bekerwedstrijd van zaterdag 3 september

tegen SPV '81 C1.

We speelden het zelfde systeem als vorig week: 4-3-3 aanvallend en als we moesten omschakelen naar de verdiging 5-3-2. In de basis stonden: Op doel : Rick. Van links naar rechts in de verdediging: Kursad, Bob, Edwin, Hsiung Ming (Kelvin voelde zich niet lekker voor de wedstrijd dus ik heb hem vervangen). Het middenveld van links naar rechts : Thomas, Hilmi, Luuk. En de in de aanval van links naar rechts : Dennis, Naoufal, Jimmy.

De 1e helft begon SPV ‘ 81 C1 met de aftrap.  SVS zette druk en veroverde de bal al snel.SVS had veel balbezit, maar dat leidde nog niet tot een goal. Uiteindelijk kwam er na 10 minuten spelen een mooie combinatie tussen Luuk en Naoufal, waardoor Noaufal de bal mooi kon afgeven aan Jimmy. Jimmy scoorde via een been van een verdediger van SPV ‘ 81! Stand 1-0!

SVS kreeg steeds meer overwicht op het middenveld en de bal werd goed rondgespeeld. Diverse kansen werden helaas niet benut, totdat Hilmi met een
prachtig afstandsschot laag in de hoek scoorde. Stand 2-0!

SPV probeerde door counters het de verdediging lastig te maken met een snelle omschakeling van verdediging naar aanval. Maar door goed positie te kiezen en geconcentreerd te verdedigen konden Rick en de rest van de verdediging voorkomen dat SPV kon scoren.
Het spel werd harder. De scheidsrechter had moeite het tempo bij te benen. Hierdoor
nam hij een aantal merkwaardige beslissingen, in het nadeel van SVS. Het bleef
2-0 tot aan de rust. De rust duurde erg lang omdat de scheidsrechter zoek was en
iedereen last had van de warmte. Nadat de scheidsrechter weer boven water was,
kon de 2e helft beginnen. SVS kwam goed uit de startblokken en zette meteen druk op de tegenstander. De 1e aanval resulteerde gelijk in een mooi doelpunt van Damian van de Polder, die was ingevallen voor Naoufal. Hij kreeg een diepte pass op maat van Edwin en ronde hem mooi vanuit de draai af. Het was 3-0.

Met deze comfortabele voorsprong, met nog maar 25 minuten te spelen liet SVS het tempo  iets te veel zakken. Hierdoor kon SPV gevaarlijk worden. Vanuit de counter scoorde SPV de 3-1. Daarna kwam snel de 3-2 en toen werd de wedstrijd heel spannend. Met nog 10 minuten te spelen, liep de spanning steeds hoger op en dat was goed aan het spel en de overtredingen te merken. Een speler van SPV maakte een zware overtreding op Thomas zonder de bal te willen spelen en werd daardoor van het veld gestuurd. Gelukkig liep het goed af voor Thomas, hij kon doorspelen. Na een paar minuten werd ik gewisseld omdat ik last kreeg van mijn hiel. Gelukkig was Kelvin een beetje opgeknapt en kon hij voor mij de wedstrijd uitspelen.

SPV werd niet heel gevaarlijk meer, mede door de man meer situatie. Het bleef 3-2.

Door het team en de trainers werd ik uitgekozen tot man of the match! Dat vond ik heel fijn maar nog belangrijker vond ik dat we als team weer een goede prestatie hebben neergezet en zijn blijven voetballen, ook toen het even wat minder ging. Iedereen heeft
zich voor de volle 110 procent ingezet en daarom hebben we gewonnen!

Tot op de training maandag en ik geef de pen door aan Edwin!

Hsiung Ming