SVS JO13-2 - Spirit D3

10 september 2011 8:30

Patrick Vijfvinkel

KNAP RESULTAAT SVS D2 BOVENDIEN HOUDT DE VERDEDIGING DE NUL

D2 heeft in een redelijk tot goede pot voetbal laten zien dat het ook op karakter wedstrijden kan winnen.

Zaterdag moesten we het niet van combinatievoetbal hebben, maar we zagen wel een elftal dat de mouwen kan opstropen als het moet.

De hele wedstrijd was D2 de bovenliggende partij en gaf het sporadisch kansen weg aan de tegenstander.

En kwam de tegenstander in de buurt van het strafschopgebied van SVS, dan stond daar vandaag een bijzondere solide verdediging en de heel goed keepende Sydney.

Na vijf minuten kregen we een eerste goede kans via Glenn, maar die zag zijn inzet gekeerd door de doelman.

Het duurde vervolgens tot de negentiende minuut voor het net gevonden werd, door diezelfde Glenn, die zaterdag bijzonder gretig speelde.

Zijn boogbal verdween over de keeper onder de lat.

Nog geen twee minuten later kon Glenn namens D2 de voorsprong vergroten. Een scherpe voorzet van Justin werd in een fel duel met de keeper opgepikt in het doelgebied en vervolgens ingeschoten.

De spits kwam van top tot teen besmeurd met koeienmest onder de keeper vandaan, dit tot grote hilariteit van zijn toegesnelde teamgenoten.

Met deze comfortabele tussenstand konden we de verkleedbarakken bij de sporthal opzoeken.

In de rust werd een aantal aspecten aangestipt en gewezen op de korfbaluitslagen die de tegenstander tot nu toe geboekt had. Van een gelijkspel van 5-5 tot een nederlaag van 10-2, scherpte bleef dus geboden.

Na vijf minuten in de tweede helft werd met de voortreffelijke 3-0 van Glenn alle weerstand van Spirit gebroken en helaas moest de keeper van Spirit na zijn poging de

3-0 te voorkomen, geblesseerd van het veld af.

Zo’n acht minuten voor tijd mochten we een corner nemen vanaf links en was het Justin met een weergaloze kopbal die aan alle illusies van Spirit een einde kon maken

De laatste minuten kwamen we toch nog onder druk te staan door de vermoeidheid die bij bijna alle eerstejaars toesloeg.

Zaterdag konden we oprecht trots zijn op D2 en hebben we als trainers genoten langs de zijlijn.

19e minuut    1-0      Glenn

21e minuut    2-0      Glenn