XerxesDZB F2 - SVS JO9-1

F-Pupillen beker poule, F1, Groep 2 03

10 september 2011 8:30

Xerxes/DZB F2 - SVS F1

De tegenstander van vandaag Xerxes/DZB was tot op heden als enige ploeg in staat gebleken het team van Moordrecht, waartegen wij vorige week met 12-1 de zogeheten bietenbrug opgingen, goed tegenspel te bieden. Zij verloren weliswaar ook maar de nederlaag was met een eindstand van 4-3 wel veel draaglijker. We moesten dus weer vol aan de bak maar deden dit wel met een kleine wijziging in de ploeg. Gillroy was vervangen door Aaron, een speler die de meeste kinderen al kenden uit een vorig F-team. Hij had in dat team al een stevige reputatie opgebouwd als goede verdediger en dat konden we nu zeker heel goed gebruiken.

De wedstrijd werd begonnen met Noah en Ramon als wisselspeler en Rishi onder de lat.

Bijna vanaf de aftrap brak Milan uit en stoomde hij richting het vijandelijke doel. Helaas kon hij niet afronden wat een perfect begin had kunnen betekenen.
Vervolgens lieten we Xerxes regelmatig te veel voor de goal komen en was het bij 1 van de eerste schotpogingen direct raak. Rishi werd verrast in de korte hoek mede omdat het schot door ons werd aangeraakt. Kort hierna viel ook nog de 2-0 uit een vrije trap waarbij ons muurtje er niet helemaal dichtgemetseld uit zag. Een achterstand waarvan je op dat moment dacht dat je die niet meer te boven zou komen. Hier dachten de jongens duidelijk anders over….

Een prachtig genomen vrije trap van Ahmet was het eerste signaal dat we een soort Rambo-scenario gingen afwerken. De bal verdween achter de keeper en onze come back was begonnen. Nadat eerst Ahmet nog een goeie kans miste en Rishi uitstekend redding bracht, wist Milan met een mooie actie de 2-2 binnen te schieten. Helaas kon Ahmet na een rush ons niet op voorsprong brengen doordat de keeper goed ingreep. Ook 2 kansen voor Jordy en 1 voor Milan troffen geen doel waardoor de ruststand op 2-2 bleef steken.

In de tweede helft gaf Milan een voorzet aan Ramon die oog in oog met de keeper stond maar de bal niet in het doel wist te krijgen. Een pass van Noah op Ahmet die deze verlengde op Ramon verdween eveneens niet in het doel. De spanning werd zienderogen opgevoerd omdat Xerxes ook een aantal kansen kreeg om weer op voorsprong te komen.

Juist op het moment dat Xerxes volop met een aanval bezig was en we eigenlijk onder druk stonden, wist Daan de verdediging te ontlasten met een ferme trap naar voren waarmee hij Ramon wist te bereiken. Deze schoot uiterst koel de 3-2 binnen. Dit werd kort hierna nog een keer herhaald door Daan en nu was Ahmet het eindstation. Ook hij verschalkte de keeper (een mooie knal) en zo stond het ineens 4-2 voor na een achterstand van 2-0.

De wedstrijd leek gespeeld maar Xerxes wilde nog niet van opgeven weten. Gelukkig zorgde Daan, Aaron en Tony regelmatig voor de nodige opruiming waardoor het voorlopig bij kansen bleef en geen doelpunten werden. Jammer genoeg wist Ahmet alleen voor de keeper de wedstrijd niet in het slot te gooien zodat het billen knijpen nog even door ging tot de laatste seconde. Dit gevoel werd nog verstevigd omdat bij een goedgeplaatste counter Xerxes wist terug te komen tot 3-4.  Gelukkig wist Ahmet kort hierna na een uitstekende pass van Jordy de keeper nu wel te verslaan en hadden we met deze 5-3 de buit binnen.

Met het horen van het laatste fluitsignaal kon vooral Daan zijn geluk niet op en uitte dit met het heel subtiel klappen in zijn handjes. Een memorabele wedstrijd met echt alles erop en eraan werd dik verdiend gewonnen door een ploeg met louter uitblinkers. Klasse jongens!!

Scoreverloop:

2-1 Ahmet

2-2 Milan

2-3 Ramon

2-4 Ahmet

3-5 Ahmet

De strafschoppen werden door Milan, Noah en Rishi raak geschoten. Jordy, Ramon, Tony, Daan, Aaron, Ahmet misten.

Xerxes schoot er 6 van de 8 binnen.

Marc Schrader