VEP MB1 - SVS MO17-1

Onbekend (intikker)

Meisjes B-Junioren (najaar), MB1, 1e klasse B

21 september 2011 19:30

MB1 begint nieuwe seizoen sterk.

Met een voltallige selectie vertrokken we rond de klok van half 7 door de spits naar Woerden voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Tegenstander was MB1 van VEP, een tot nu toe onbekende tegenstander.
Gestoken in de nieuwe sponsortenue`s begonnen de meiden gretig aan deze lichtwedstrijd. Aan alle kanten werd VEP onder druk gezet zodat ze totaal niet aan voetballen toe kwamen. SVS aan de andere kant liet zien de afgelopen twee weken goed opgelet te hebben tijdens de trainingen. Driehoekjes, samenspel, vrijlopen, druk zetten..Er werd gevoetbald!

Kans na kans, aanval na aanval, corner na corner volgde, alles, behalve een doelpunt. Dit laatste was mede door de uitstekend keepster van VEP die in menig situatie haar team op de been hield.

En zoals dat in het voetbal gaat...na een afgeslagen counter van VEP was er even een klein beetje ruis op de radar tussen Urvie en Josephine waardoor de spits de gelegenheid kreeg om van dichtbij de 1-0 binnen te schuiven.
Ook nu lieten de meiden zien gegroeid te zijn. Waar in het verleden de koppies nog wel eens gingen hangen werden nu de kinnen omhoog gegooid. Nog meer druk, nog meer ballen werden veroverd, nog beter samengespeelt, meer kansen gecreeerd.
In de 30e minuut was het Doreen die doorbrak op rechts en een mooie strakke pass de 16 instuurde. Daar stond Femke al klaar om de bal onder controle te brengen om vervolgens beheerst de verdiende gelijkmaker binnen te schuiven.
Ook nu bleven de meiden de tegenstanders onder druk zetten om ze het voetballen te beletten. Na weer zo`n sterke aktie vanuit het midden was het Romana die er metd e bal vandoor ging richting de 16. Daar stond Femke al klaar die de bal overnam om vanuit de draai de bal over de uitkomende keepster te lobben. Een mooie 1-2 zo vlak voor de rust.

Tijdens de welverdiende rust werden de meiden weer terug op aarde gezet en werd er nogmaals benadrukt om vooral achterin de rust te bewaren.

De tweede helft was een kopie van de eerste met als kanttekening dat VEP toch wat vaker kon doorbreken. Gelukkig liet ook Shajennen zien mentaal sterk gegroeid te zien en hield ze haar doel verder schoon.
Slotakkoord kwam op naam van Neomie die een mooie pass van Urvie beheerst binnen schoof. 1-3, de eerste driepunter is binnen!

Na afloop werd er een einde gemaakt aan een 1,5 maand durende selectie en kregen de meiden te hotren dat ze zich de nieuwe MB1 mogen noemen.

Gefeliciteerd en blijf vooral zo door voetballen!