SVS MO17-1 - RKAVV MB1

Meisjes B-Junioren (najaar), MB1, 1e klasse B

24 september 2011 11:30

MB1 wint overtuigend.

Onder het genot van een prachtig najaarszonnetje traden de dames van de MB1 op tegen koploper RKAVV. Deze dames hadden vorige week 9x het netje gevonden dus was er enige voorzichtigheid geboden. 10 minuten later dan gepland begonnen de meiden toch wat sloom aan de wedstrijd...had waarschijnlijk te maken met de hitte en het toch behoorlijk zware programma van de afgelopen week. Toch bleek al snel dat SVS zich niet liet intimideren door de status van RKAVV. Er werd behoorlijk aanvallend gevoetbald, het enige wat wederom ontbrak was een doelpunt.Ook RKAVV liet blijken voor de 3 punten naar Capelle te zijn gekomen zodat er een leuke wedstrijd te zien was met toch behoorlijk wat kansen over en weer. In de 25e minuut brak de tegenstander gevaarlijk door en mocht de rechtsbuiten alleen op Shajenne af. Deze bleef ijskoud en kwam zeer geconcentreerd en overtuigend haar doel uit daarmee een zekere treffer voorkomend.

Later werd ze nog een keer goed gesteunt door haar verdediging die een bal van de lijn afroste waarmee nogmaals werd aangetoond dat je nooit moet opgeven!.
Toen was het tijd voor Uw verslaggever om de pauze drankjes te gaan halen zodat de dames een tweede marathon werd bespaard. Op dat moment vonden de meiden het nodig 2x te scoren(dat deden jullie expres!!). Was het eerst Doreen die een uittrap van de keepsteronderschepte, haar tegenstander voorbij flitste en de bal hard in de korte hoek ramde voor de 1-0, was het  2 minuten later  Neomi die een aanval via Doreen en Femke koelbloedig afmaakte voor de verdiende 2-0. Uw verslaggever was vervolgens precies op tijd terug om de vergissing van de Scheids mee te krijgen( een penalty ipv een indirekte vrije trap voor te hoog geheven been) waardoor de rust met een 2-1 stand werd bereikt.

In de tweede helft was het feitelijk hetzelfde beeld...rommelig, soms fraai maar hoofdzakelijk vol vechtlustwas het toch SVS die de bovenliggende partij was. Na een aanval van links maakte een verdedigster van RKAVV ongelukkig hands, penalty SVS. Uiteraard was dat een prooi voor Urvie die ook deze keer liet zien ijs in haar aderen te hebben stromen ipv bloed. Hard en hoog links van de keepster, 3-1. RKAVV weigerde echter op te geven. Er werd continu druk op de verdediging gezetwaarbij er geen moment verslapt mocht worden. Toch konden ook de verdedigers de naar buitenspel ruikende 3-2 niet voorkomen. Gelukkig toonden de meidenook nu weer karakter en was het Romana die in haar afscheidswedstrijd een snelle uitval van Neomi en Femke naast de keepster schoof, 4-2.

Overwinning op karakter, jullie mogen trots zijn op jezelf!