SVS WINT INHAALDUEL MET MINIMAAL VERSCHIL

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

In een matige wedstrijd heeft SVS dinsdag met 1-0 gewonnen van Deltasport. Verdediger Stefan van der Staal kopte in de 58e minuut de enige treffer binnen.

Voor de wedstrijd bleek al dat beide teams nogal wat invallers hadden. Bij de thuisploeg ontbraken Joran van Opstal, Joery Kaashoek en Daymen Rutte. Yannick de Lely liep afgelopen zondag de marathon van Rotterdam, maar zat wel op de bank. Deltasport had meer problemen. Maar liefst zeven spelers ontbraken waaronder de broers Pattinama en Josimar Lima. In de eerste helft had SVS wel een optisch veldoverwicht en wat kleine kansen, maar er kon geen bres geslagen worden in de verdediging van de Vlaardingers. De rust ging in met een 0-0 stand.

Na rust was er eenzelfde spelbeeld als in de eerste helft. In de 54e minuut wisselde SVS voor de eerste keer en bracht Roy Brinkman de gevaarlijke aanvaller Javan Hagens binnen de lijnen. In de 58e minuut kreeg SVS een vrije trap mee halverwege de vijandelijke helft. Julian van der Geest slingerde de bal richting tweede paal en de kersverse vader, Stefan van de Staal werkte de bal achter doelman Colin Hoeder (Deltasport).

Na de 1-0 probeerde Deltasport nog wel een offensief te starten, maar bij de Capellenaren stond de verdediging als een huis en veel kansen creëerde de ploeg van trainer Ton Pattinama niet. Overigens, de ervaren coach stopt niet na dit seizoen als trainer , dit ondanks berichten daarover in de media. Hij plakt er nog een jaartje aan vast bij Deltasport.

De wedstrijd werd wel wat grimmiger, waardoor scheidsrechter Aniel Jhamai vier keer een gele kaart moest geven. Bij SVS waren dat Julian van der Geest en Yannick de Lely. Bij de uitploeg kregen Winston Helder en Carlos Ramos de prent voor hun neus gehouden.

SVS kreeg nog een paar mogelijkheden op de 2-0, waarbij invaller Roy Rijsdijk zich onderscheidde met een paar mooie acties. Uiteindelijk moesten de spelers en het publiek genoegen nemen met slechts één treffer in deze wedstrijd.

Zaterdag a.s. komt de nummer twee, DCV, naar Sportpark Schenkel. De uitwedstrijd eindigde destijds in Krimpen aan den IJssel in een 5—0 overwinning voor de ploeg van voormalig SVS-trainer Wout Ooms. Om 14.30 uur kan SVS revanche nemen op deze grote nederlaag.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen (73. Tim de Winkel), Wishnu Badal, Julian van der Geest (83. Roy Rijsdijk) , Jeroen de Lely, Vincent van der Berg (73. Silvio van Gelderen), Sven van Grevenbroek (54. Javan Hagens), Mo Hidir, Chris van der Graaf, Giorginio Dieterich (83. Yannick de Lely)

Tekst en foto's : Johan Sepers/ JCS Fotografie

En ook nu uiteraard weer een video van het feestje in de kleedkamer na deze overwinning

still_kk_video.jpg