SVS KNOKT ZICH NAAR ZEGE IN STRIJEN

3291TN
STRIJEN
tel. 078-6741704

In en tegen Strijen heeft SVS goede zaken gedaan in de tweede klasse D. De ploeg van Roy Brinkman heeft zich door deze zege op de vierde plaats genesteld. De wedstrijd was een typische SVS-pot, niet goed, maar wel strijdend voor elke meter.

In de eerste helft gebeurde er vrij weinig. Grote kansen ontstonden er niet, beide defensies hielden de boel gesloten. Op het slecht bespeelbare grasveld kwamen bij beide ploegen de passes niet aan. Dit met name omdat de bal niet echt wilde rollen op het veld. Toch wist SVS uit de weinige kansen eenmaal te scoren. Dit doelpunt van Yannick de Lely werd (onterecht) geannuleerd wegens vermeend buitenspel. De ruststand was dan ook 0-0.

Vlak na rust viel de enige goal in de wedstrijd. Na een assist van Mo Hidir, kwam Chris van der Graaf vrij voor doelman Thijs Roobol en schoot de bal onhoudbaar langs deze goalie: 0-1. Er hing een buitenspelluchtje aan dit doelpunt, maar de vlag van de grensrechter ging niet omhoog, dus telde het doelpunt.

Strijen probeerde wel druk te krijgen op SVS, maar de blauw-witten speelden vanuit een prima georganiseerde verdediging en begonnen elkaar in de tweede helft ook steeds beter te vinden. Helaas was de eindpass vaak net niet goed genoeg om de voorsprong uit te bouwen en bleef het 0-1. De Kanaries van trainer Geert Meijer probeerden vooral lange ballen te spelen, maar doelman Migael Essajas bleef bij hoge ballen de spitsen van Strijen steeds de baas. Overigens is de doelman van SVS een imposante verschijning voor de spitsen van de tegenstander en vooral met hoge ballen wordt hij steeds zekerder. In de 79e minuut kwam er nog een mooi moment voor Nathan Ogbay, hij mocht zijn debuut maken in het vlaggenschip van SVS en viel in voor Julian van der Geest.

Zonder echt kansen over en heen kabbelde de partij naar het einde en na wat blessuretijd floot de prima leidende scheidsrechter Wim Roozeboom uit Vlaardingen voor de laatste keer op zijn fluit.

Doordat de concurrentie steken liet vallen klimt SVS naar een keurige vierde plaats in de stand en staan de Capellenaren zelfs tweede in de periodestand. Alleen CION uit Vlaardingen heeft een puntje meer. Volgende week speelt SVS een thuiswedstrijd tegen het laag geklasseerde SV Charlois.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal, Julian van der Geest (79. Nathan Ogbay), Jeroen de Lely, Javan Hagens (72. Daymen Rutte), Yannick de Lely, Mo Hidir (72. Silvio van Gelderen), Chris van der Graaf

Verslag en Foto’s: Johan Sepers/ JCS Sports

En natuurlijk ontbreekt ook deze keer niet de video van het feestje na afloop in de kleedkamer.

still_video.jpg