SVS PAKT DRIEPUNTER IN BURENRUZIE

Mike Groeneveld
Javan Hagens (intikker)
Daymen Rutte (schot)
Shay van Liempd (intikker)

2e klasse D

5 maart 2022 15:00

G.W.A. Takacs

Sportpark Oosterflank
Leningradweg 50
3066SH
ROTTERDAM
tel. 010-4211455

SVS heeft de goede lijn weer te pakken. Na het verlies tegen CION stond de derby tegen Alexandria’66 op het programma. De rood-witten hebben een moeizaam seizoen en staan in de gevarenzone van de tweede klasse D.

Op sportpark Oosterflank was het goed toeven. De zon scheen en de teams konden vol goede moed de wei in. De wedstrijd stond onder leiding van de ervaren scheidsrechter Gyuri Takacs.

Toch was de eerste helft niet heel boeiend voor het publiek. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd door beide teams en het voetbal was van een matig niveau. De scheidsrechter deelde wel twee gele kaarten uit in de eerste helft. Beide aanvoerders, Wishnu Badal (SVS) en Mike Groeneveld (A66) verdwenen in het boekje van de scheidsrechter.

In de rust wisselde trainer Brinkman de matig spelende Silvio van Gelderen voor Joran van Opstal en ook Julian van der Geest kwam in de ploeg. Hij verving de niet geheel fitte Joery Kaashoek. De wedstrijd werd leuker om naar te kijken en Alexandria’66 leek het beste van het spel te hebben. Dit was eigenlijk zo tot de 57e minuut. Toen kwamen de Alexandrianen met tien man te staan, omdat aanvoerder Mike Groeneveld zijn tweede gele kaart kreeg wegens onbesuisd inkomen. Met zijn sliding nam hij zowel een SVS-speler als een eigen teamgenoot mee. Laatstgenoemde had daar overigens het meeste last van.

Met tien man leek A’66 toch nog het beste van het spel te hebben. Tot het moment dat invaller Joran van Opstal het op zijn heupen kreeg. Met een aantal onnavolgbare bewegingen haalde de grillige buitenspeler de achterlijn, zijn pass bereikte de vrijstaande Javan Hagens en die wist wel raad met deze kans: 0-1.

Na de 0-1 ging de thuisclub alle risico’s nemen en daarmee kwam er veel ruimte voor SVS. Toch duurde het tot de 83e minuut dat er werd geprofiteerd. Na een dieptepass kwam invaller Daymen Rutte vrij voor doelman Zafer Bal en rondde uitstekend af: 0-2.

De thuisclub ging va-banque spelen en maakte in de 88e minuut de aansluitingstreffer. Het jonge talent Shay van Liempd was de maker van deze treffer. Alexandria’66 kreeg nog een aantal grote kansen en raakte zelfs nog de onderkant van de lat. Tot een doelpunt kwam het niet en zodoende konden de drie punten mee in de tas naar Sportpark Schenkel.  Door dit resultaat staat SVS momenteel op de vierde plek in de tweede klasse D.

Opstelling SVS

Migael Essajas, Joery Kaashoek (46. Julian van der Geest), Stefan van de Staal, Jeffrey Feijen (78. Jeroen de Lely), Wisnu Badal, Javan Hagens, Yannick de Lely, Mo Hidir (78. Roy Rijsdijk), Chris van der Graaf, Silvio van Gelderen (46. Joran van Opstal), Giorginio Dieterich (82. Daymen Rutte)

Gele kaarten: Wishnu Badal, Julian van der Geest en Joran van Opstal.

Verslag en foto’s: Johan Sepers/ JCS Sports

Onderstaande video is weer aangeleverd door onze niet met naam genoemde trouwe supporster en laat het feestje zien na afloop in de kleedkamer van SVS werd gehouden.

still_video_kk.jpg

Naast de foto's gemaakt door Johan Sepers die bij dit verslag staan heeft ook fotograaf Jan Kaashoek nog een flink aantal foto's geschoten. Hieronder de link naar dit fotoalbum op onze Facebook pagina.
20220305 fotoverslag competitiewedstrijd Alexandria'66 1 - SVS 1 met dank aan fotograaf Jan Kaashoek