SVS LOOPT TEGEN PIJNLIJKE NEDERLAAG OP

Nick Warmerdam
Sven Groeneveld
Menno Roodenburg
Joey van der Velden (lob)

2e klasse D

26 februari 2022 14:30

E.M. Toonen

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

Op het koude, maar zonnige sportpark Schenkel is SVS tegen een pijnlijke nederlaag tegen het Vlaardingse CION opgelopen. Nadat de eerste twee wedstrijden na de lange coronastop in winst werden omgezet en de ploeg op een keurige vijfde plek in de stand was terug te vinden, zakte het team van trainer Roy Brinkman behoorlijk onder de ondergrens. In een saaie en slechte wedstrijd waren de kansen van beide teams op één hand te tellen. Uiteindelijk bleek een doelpunt van aanvoerder Joey van der Velden in de 82e minuut de winnende treffer te zijn.

Vriend en vijand waren het er al snel over eens, dat de ploeg die het eerste zou scoren ook de volle drie punten in de zak zou kunnen steken. CION speelde nog redelijk verzorgd voetbal en probeerde via de opbouw een bres in de hechte verdediging van de thuisploeg te slaan. SVS daarentegen speelde vrijwel alleen de lange bal en mede door goed verdedigen van de Vlaardingers konden de voorwaartsen van SVS vrijwel geen kans creëren.

Onder leiding van de ervaren scheidsrechter Ed Toonen kabbelde de wedstrijd voort naar een bloedeloze 0-0. Tot het moment dat Joey van der Velden kon profiteren van een onachtzaamheid in de Capelse defensie. De CION speler rondde deze buitenkans met een bekeken lob over doelman Essajas af.

Van een slotoffensief kwam het niet echt. SVS creëerde ook na de treffer vrijwel niets en bleef derhalve met lege handen achter in het eigen sportpark.

Volgende week staat de derby op het programma. De mannen van trainer Roy Brinkman spelen dan om 15.00 uur tegen Alexandria’66.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal (75. Giorginio Dieterich), Julian van der Geest, Jeroen de Lely (82. Daymen Rutte), Javan Hagens, Yannick de Lely, Mo Hidir (60. Silvio van Gelderen), Chris van der Graaf (46. Joran van Opstal)

Gele kaart: Giorginio Dieterich

Foto’s en verslag: JCS Sports/ Johan Sepers