SVS PAKT ZWAAR BEVOCHTEN DRIEPUNTER TEGEN ROZENBURG

Assist: Javan Hagens
Javan Hagens (omhaal)
Patrick Struijk
Bryan van der Laan (penalty)

19 februari 2022 14:30

B. Cakir

Sportpark West
Vinkseweg 31
3181HT
ROZENBURG ZH
tel. 0181-213785

Nadat vrijdag storm Eunice over ons koude kikkerland raasde werd er de dag erna gewoon weer gevoetbald. Het veld in Rozenburg lag er wat sompig bij, maar was goed bespeelbaar. De invallende scheidsrechter Bayram Cakir was ietwat verlaat en zo begonnen beide teams iets later aan dit duel.

De ploeg uit Rozenburg was duidelijk niet helemaal bij de les, want al na een minuut spelen lag de bal al in hun doel. Deze treffer werd geannuleerd wegens buitenspel van Javan Hagens. SVS ging het eerste kwartier als een wervelwind over het veld en een paar minuten later was het wel raak. Julian van de Geest rondde een prima Capelse aanval af en passeerde vrij voor de goal doelman Silvio Spiessens: 0-1.  SVS bleef goed en compact spelen en in de 18e minuut was het Javan Hagens die met een prachtige omhaal de 0-2 op het scorebord zette. De controle lag volledig bij SVS en de thuisploeg kon niet meer doen dan vervelende overtredingen maken en zodoende proberen de Capelse ploeg uit hun spel halen. Dit resulteerde in wat opstootjes en twee gele kaarten.

Echte kansen werden niet meer gecreëerd gedurende de eerste helft. In de 44e minuut gaf scheidsrechter Cakir een strafschop aan Rozenburg. Yannick de Lely zou hands hebben gemaakt binnen het zestienmetergebied. Zwaar bestraft door de scheidsrechter en bovendien kwam de bal buiten het strafschopgebied tegen de hand van de SVS-speler. De penalty werd door aanvoerder Bryan van der Laan koelbloedig ingeschoten en daarmee schoot hij Rozenburg dan ook terug in de wedstrijd.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn. SVS verzuimde om gebruik te maken van de geboden ruimte en Rozenburg was niet bij machte om doelman Essajas serieus in de problemen te brengen. Er werd dan ook niet meer gescoord en SVS is na de lange winterstop uitermate goed begonnen. Twee overwinningen en een stabiele vijfde plaats is een uitstekend resultaat van de mannen van trainer Roy Brinkman.

Aanstaande zaterdag 26 februari speelt SVS een thuiswedstrijd tegen het Vlaardingse CION. De ploeg wordt getraind door ex-prof Ricky van den Bergh en won de laatste wedstrijd knap met 3-2 van Spirit. Op sportpark Schenkel zal om 14:30 uur worden afgetrapt en de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Ed Toonen uit Waddinxveen.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal, Julian van der Geest, Jeroen de Lely (45. Tim de Winkel), Javan Hagens (83. Quincy Pherai), Yannick de Lely (45. Silvio van Gelderen), Mo Hidir (74. Giorginio Dieterich), Chris van der Graaf (66. Joran van Opstal)

Gele kaart: Jeroen de Lely

Verslag en foto’s: JCS Sports/ Johan Sepers

Onderstaande video is aangeleverd door een niet met naam genoemde trouwe supporster en laat het feestje zien na afloop in de kleedkamer

Schermafbeelding_2022-02-20_135950.jpg