SVS knokt zich naar zege tegen hoogvlieger Pelikaan

SVS 1

Pelikaan 1

Juani Delano Nieuwenhout
Deveney Veld
Juani Delano Nieuwenhout
Jordy van Deelen
Timo Nossent
Juhtlen Castillo
Jens van Baaren
Jeffrey Nossent
Jordy Leijten

12 februari 2022 14:30

M. Prins

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

Na de lange stop door alle coronaperikelen mocht SVS eindelijk weer aan de bak. De tegenstander was Pelikaan. De ploeg uit Zwijndrecht stond voor aanvang op de derde plaats in de tweede klasse D.

Op een koud, maar zonovergoten sportpark Schenkel waren alle ingrediënten aanwezig voor een lekkere pot voetbal. Nadat pupil van de week, Jason Blonk, op fabelachtige wijze doelman Dennis Slieffer had gepasseerd, kon de wedstrijd beginnen.

Pelikaan was in het eerste halfuur de bovenliggende partij, zonder dat de ploeg van trainer Bjorn Vlasblom echt tot grote kansen kwam. Het moment van de wedstrijd kwam in de 32e minuut. Uitblinker Mo Hidir schoot SVS na een prachtige actie, waar de klasse vanaf droop, naar een 1-0 voorsprong. Met deze voorsprong gingen de mannen van trainer Roy Brinkman ook naar de thee.

In de tweede helft ging Pelikaan iets anders spelen en kon SVS zichzelf de eerste tien minuten vrijwel niet onder de Zwijndrechtse druk vandaan spelen. Toch bleef de ploeg overeind, dit onder meer door het zekere keeperswerk van Migael Essajas. Hij groeide uit tot de held van de tweede helft. Door een aantal goede reddingen, maar vooral door bij elke hoge bal zeker uit zijn doel te komen en alle voorzetten uit de lucht te plukken. Gedurende de tweede helft ging de storm liggen en kreeg SVS zelfs mogelijkheden om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Chris van der Graaf, Yannick de Lely en Julian van der Geest kregen het één op één niet voor elkaar om de doelman van Pelikaan te verschalken.

In blessuretijd kwam er nog een zeer hachelijke situatie voor SVS. Buiten het zestienmetergebied beging een SVS-speler een overtreding, maar de prima leidende scheidsrechter Mitchell Prins uit Hoogvliet, gaf het voordeel aan Pelikaan. Toen er nog een overtreding werd begaan in het zestienmeter gebied, gaf hij een vrije trap vanwege de eerste overtreding en dus geen penalty. De vrije trap leverde verder niets op en zo kon SVS een feestje vieren en drie punten bijschrijven op hun totaal. SVS stijgt door deze overwinning naar een knappe vijfde plaats in de tweede klasse D.

Opstelling SVS

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen, Wishnu Badal (72. Tim de Winkel), Jeroen de Lely, Javan Hagens (72. Quincy Pherai), Yannick de Lely, Mo Hidir (65. Giorginio Dieterich), Chris van de Graaf, Silvio van Gelderen (58. Julian van der Geest)

Gele kaarten:

Jeroen de Lely en Quincy Pherai

Verslag en foto’s: Johan Sepers/ JCS Fotografie

Onderstaande 2 video's zijn aangeleverd door het team zelf en laten het doelpunt zien en het feestje na afloop in de kleedkamer

Schermafbeelding_1.jpg    schermafbeelding_2.jpg