RKDEO MB1 - SVS MO17-1

RKDEO MB1

SVS MO17-1

Urvieanne Sophia (vrije trap)
... (vrije trap)
... (schot)
Onbekend (scrimmage)

Meisjes B-Junioren (najaar), MB1, 1e klasse B

15 oktober 2011 15:30

Topper bij RKDEO eindigt onbeslist;

Vandaag de eerste van een reeks zware uitwedstrijden waar de meiden kunnen laten zien of we dit seizoen voor de titel kunnen gaan. Zonder Demi en Doreen en met vervangsters Isabelle en Lea reisden we af richting Nootdorp alwaar de kraker tegen RKDEO op het programma stond. Vanaf de aftrap werd er goed druk gezet op de tegenstander wat al rap leidde tot een paar kleine kansjes voor oa Femke en Isabella. RKDEO kon in de beginfase weinig ander doen dan tegen houden en counteren wat met een fysieke ploeg en een tweetal razendsnelle spitsen goed spelen is. Er ontstond een boeiend duel waarbij onze meiden al snel doorhadden dat de concentratie hoog moest blijven om een nederlaag te voorkomen. Het spel golfde heen en weer zonder tot echt grote kansen te leiden. Achterin werd zeker de eerste fase zeer geconcentreerd gespeeld, voorin was het vooral de onwennigheid tussen de MC1  en de MB1 waardoor er weinig gevaar ontstond. Het was dan ook niet vreemd dat de eerste goal ontstond uit een vrije trap. Het was Lea die zich al knokkend langs de verdediging wilde werken tot ze op de rand 16 werd neer getrokken. Urvie legde de bal neer, nam de aanloop en poeierde de bal richting doel. Onderweg werd de bal van richting veranderd waardoor de goeie keepster kansloos was, 0-1! Helaas zorgde deze treffer niet voor de broodnodige rust in het team waardoor het spel alleen maar rommeliger werd. Tijd voor de rust. In de kleedkamer werd nogmaals gewezen op het belang van de rust, en dan vooral op het middenveld, en de te verwachten stormloop van RKDEO.

En inderdaad, al vanaf het begin van de tweede helft werd SVS zwaar onder druk gezet door een ploeg die de duels durfden aan te gaan. De snelle spitsen bleven een plaag voor de verdediging zonder echt gevaarlijk te worden. Na een makkelijk gegeven vrije trap op de rand 16 maakte RKDEO de op dan terechte 1-1. Tot overmaat van ramp was het 3 minuten later een individuele fout die leidde tot de 2-1 en donkere wolken pakten zich samen boven de mb1. De organisatie viel helemaal weg, het spel werd chaotischer met zo heel af en toe is een goeie bal op Isabella die met haar acties op rechts nog voor het meeste gevaar bleef zorgen. Het was gelukkig voor SVS een tactische wissel in de speelwijze die vlak voor tijd voor de op basis van de vechtlust van een aantal meiden voor de verdiende 2-2 bezorgde. Het was Urvie die voor oorlog zorgde in de aanval waarna Lea het gerommel van de RKDEO defense kon afstraffen en daarmee het punt voor SVS binnensleepte.

Een wedstrijd waarin teveel meiden "niet thuis" gaven die we zomaar konden verliezen. Gelukkig werd aangetoond dat doorzettingsvermogen en vechtlust soms toch nog beloond worden.