Jodan Boys MB1 - SVS MO17-1

Meisjes B-Junioren (najaar), MB1, 1e klasse B

22 oktober 2011 10:15

Eerste competitienederlaag mb1 een feit;

Vandaag de inhaalwedstrijd tegen Jodan boys was er 1 die op papier als zeer zwaar werd beschouwd.

Deze ploeg had al diverse malen bewezen over een behoorlijk portie voetbal te kunnen beschikken, scherpte bij SVS was dan ook een vereiste. Met 1 wissel en twee licht geblesseerde meiden begon SVS te afwachtend aan de wedstrijd. Jodan boys profiteerde hier goed van door gelijk al de toon te zetten met een korte en felle dekking waardoor er toch behoorlijk wat ontzag werd afgedwongen.

Het middenveld was volledig in bezit van de tegenstander, onze voorhoede was schijnbaar nog niet wakker, zodat het enkel en alleen aan de verdediging en Shajenne lag dat we de eerste 15 minuten schadevrij doorbraken. Zo was het Priscilla die een bal met een snelle sprint en een mooie sliding van de lijn gleed, en deed Shajenne meer met haar handen dan vorige week. Helaas vond een bepalend persoon op het veld het op dat moment nodig om een nieuwe regel in het voetbal te introduceren, namelijk de penalty gegeven vanwege een handsbal van een keeper. Op de vraag wie die handsbal maakte kon deze jonge knaap geen antwoord geven wat ons deed vermoeden dat er misschien iets niet helemaal goed ging in de observatie van deze jongeman. 1-0...so be it, scheids heeft nu 1x altijd gelijk. Toch bleek deze beslissing een hele zware stempel drukken op de wedstrijd. Er was maar weinig wat in het voordeel van SVS werd gegeven, de grens had schijnbaar ook weinig verstand van vlaggen...al met al..niet vreemd dat we niet in ons spelletje konden komen. Met een 2-0 achterstand werd er in de kleedkamer even wat frustratie uit het systeem gegooid en begonnen we wat agressiever aan de tweede helft. Het middenveld werd weer in bezit genomen, de zijkanten werden regelmatig opgezocht en met name Doreen begon steeds beter te spelen. Jodan boys kwam er zo af en toe nog behoorlijk gevaarlijk uit maar de defense kreeg steeds meer grip op de razendsnelle voorhoede, in de rug gesteunt door de dappere Shajenne. Helaas moest ze toch nog een keer vissen nadat een bal hard en half hoog via haar handen het doel in ging. Toch wilde onze meiden niet opgeven. Met Lakeasha in de spits kwam er ook ineens weer wat dreiging voorin. Het was dan ook Lakeasha die na een drietal missers eindelijk de al lange tijd in de lucht hangende treffer op haar naam bracht. Beheerst schoof ze de bal in de rechterhoek waarmee ze eindelijk weer is aantoonde wel degelijk te kunnen scoren. Het leek wel of er met deze treffer een aambeeld van de meiden viel. Als tijgerinnen schoten ze op de tegenstander af die amper nog de tijd kregen de aftrap te mogen nemen. Het felle doorjagen bezorgde zoveel paniek in de Goudse verdediging wat Neomi genadeloos afstrafte door binnen de minuut de 3-2 binnen te tikken. Vanaf dat moment waren de meiden helemaal niet meer te houden en moest de scheids er alles aan doen om een 3-3 te voorkomen. Zo werd de grens bijna naar huis gestuurt omdat hij het lef had de vlag op te steken voor een buitenspel situatie(ongeveer een halve meter), mocht de tegenstander een kwartier doen over een wissel enzenzenz. Na het eindsignaal vond deze knaap het nodig tegen Maaike te zeggen dat ze wat rustiger moest gaan spelen(geen enkele overtreding gemaakt??) wat bij Maaike de vraag ontlokte wanneer hij een afspraak had met de opticien. Geheel in de stijl van zijn fluiten trok deze jongen een gele kaart.
Hierbij nogmaals de pleidooi voor oudere scheidsrechters bij het dames/meiden voetbal aangezien de jongeren schijnbaar meer oog hebben voor andere zaken dan het voetbal!

Lering uit deze wedstrijd? bekijk de eerste helft is goed en doe daarna hetzelfde met de tweede helft. Het antwoord ligt voor jullie neusjes.

Groot compliment voor de rust en jullie onverzettelijkheid!!