SVS boekt ruime zege op Hillegersberg < > Capellenaren knokken zich naar 4-1 overwinning

SVS 1

Hillegersberg, vv 1

Thorsten Dingler
Thorsten Dingler
Max Bronswijk
Leonardo Busato
Roland van Deelen
Niko Almeida
Gijs Berk
Javan Hagens (schot)
... (kopbal)

18 maart 2023 14:30

R.S. Hornes

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

SVS heeft de tweede overwinning van het seizoen 2022/23 binnen. Tegen een zeer zwak opererend Hillegersberg won de formatie van trainer Rene de Lely met maar liefst 4-1.

Ondanks een behoorlijk lijstje met afwezige spelers begon SVS goed aan de wedstrijd. Met vlotte combinaties werd de verdediging van Hillegersberg al in de beginfase regelmatig onder druk gezet. In de 12e minuut leek de eerste treffer te worden gescoord. De prima leidende scheidsrechter Robby Hornes keurde het doelpunt van Regienaldo Dias echter af wegens buitenspel.

SVS bleef goed spelen en 23e minuut was het Javan Hagens die op een prachtige wijze de bal achter doelman Marco Smits krulde. Met Hagens is dan ook direct de beste speler van de eerste helft benoemd. Tegenstander Hillegersberg kon er vrij weinig tegenoverstellen en kwamen de voorwaartsen een keer in de buurt van het Capelse doel, dan stond de verdediging uitstekend opgesteld. Doelman Patrick Nieuwerf hoefde vrijwel niet in actie te komen.

Nog voor rust verdubbelde de thuisclub de marge. Spits Regienaldo Dias was nu wel trefzeker en het doelpunt werd ook goedgekeurd door scheidsrechter Hornes.

Met de ongekende luxe van een 2-0 voorsprong mochten de spelers aan de thee . Na de thee ging Hillegersberg uit een ander vaatje tappen en probeerde de thuisclub onder druk te krijgen. Het kan niet anders dan dat trainer Rens Romein een donderspeech heeft gegeven in de rust, want zijn ploeg speelde behoorlijk onder hun normale niveau.

In de 71e minuut ging het dak eraf op Sportpark Schenkel. Regienaldo Dias kwam vrij voor doelman Smits en hij liet de goalie kansloos. De 3-0 werd uitgebreid gevierd met de eigen aanhang.

Drie minuten later was het weer raak. De razendsnelle Silvio van Gelderen liep door de defensie van Hillegersberg en pakte ook zijn doelpunt mee.

Een paar minuten voor het einde van de wedstrijd mocht invaller Gijs Berk namens Hillegersberg nog de eretreffer binnenkoppen. Met 4-1 kwam Hillegersberg er uiteindelijk nog genadig vanaf. In de tweede helft miste Jessie Oostrum en Regienaldo Dias nog kansen om de score nog hoger op te voeren. In beide situaties was het Marco Smits die redding kon brengen.

Door de overwinning van Strijen op Alexandria’66, blijft SVS de rode lantaarndrager in de tweede klasse F. Toch zijn de concurrenten voor de rechtstreekse degradatie weer in het zicht en lijkt het erop dat de trainerswissel zijn effect heeft op met name de gretigheid en werklust van het team.

Volgende week speelt SVS de lastige uitwedstrijd tegen koploper Sparta. De thuiswedstrijd werd destijds (onterecht) met 0-1 verloren en SVS lijkt tegen de Spartanen altijd iets extra’s te kunnen leveren. Hillegersberg speelt volgende week thuis tegen Heinenoord. De ploeg van Rens Romein staat nu op de negende plaats.

Foto’s/ verslag: JCS Fotografie/ Johan Sepers
Voor meer foto’s: www.johansepers.nl