Oudewater D1 - SVS JO13-2

D-Pupillen, D2, 3e klasse 03

19 november 2011 9:45

KLINKENDE OVERWINNING VOOR SVS D2 IN EN TEGEN OUDEWATER; 1-4

SVS D2 heeft zich vandaag, na een uitstekende wedstrijd tegen OVS Oudewater in de bovenste posities van de ranglijst genesteld.

De manier waarop de wedstrijd winnend werd afgesloten was indrukwekkend.

Voor de wedstrijd hadden we maar één boodschap voor de jongens, om vijftig minuten lang alle mooie dingen uit de voorgaande wedstrijden ten toon te spreiden.

Zoals gezegd, vandaag werden we niet teleurgesteld.

Vanaf minuut één heeft D2 strijd, winnaars mentaliteit, sportiviteit, teamgeest en enkele oogstrelende combinaties laten zien in een wedstrijd die onder leiding stond van de meest positieve scheidsrechter die ik ooit heb mogen meemaken.

Deze man deelde het ene na het andere compliment uit aan zowel de jongens en meisje van Oudewater als van SVS, dit deed de spelers zichtbaar goed.

We begonnen met Matthijs op doel, Dennis, Steven, Vincent en Danny in de verdediging,.

Quincy, Jasper en Tim op het middenveld en Justin, Glenn en Renzo in de aanval.

Zonder iemand te kort te willen doen was in mijn ogen Dennis de uitblinker van vandaag, op een voor hem vreemde plek als rechtsback.

Tim kon gelukkig weer een hele wedstrijd spelen na zijn blessureleed.

Voorin draaide het vandaag geweldig met een wederom uitstekende Justin op linksbuiten, die keer en keer zijn actie wist te maken en op de achterlijn de voorzet eruit kon gooien. Glenn moest op stoom komen na een week afwezigheid na een blessure, maar speelde een puike tweede helft.

Matthijs bewees vandaag maar weer eens wat een geweldige reflexen hij heeft en met de week beter wordt.

Bas en Sydney waren vandaag afwezig. Beterschap Sydney!

De eerste helft speelde zich af op de helft van Oudewater.

Echt grote kansen werden er niet gecreëerd, maar de ene voor Glenn ging jammerlijk naast omdat de bal nog net voor zijn uithaal opsprong en op zijn buitenkantje kwam.

De actie vooraf was een beauty.

Oudewater was slechts sporadisch op onze helft terug te vinden via de counter, die wel  iedere keer heel gevaarlijk was.

Gelukkig kon Matthijs ons bij die tegenstoten behoeden voor een tegentreffer.

De ruststand was 0-0 , maar de wedstrijd was heel erg leuk voor de mensen langs de kant.

De tweede helft werd Willy ingebracht als rechtsbuiten voor Renzo, waardoor er iets meer body op de rechterkant kwam.

Kick kwam voor Quincy.

Het zelfde scenario leek zich te ontsponnen op het veld in de tweede helft, SVS was veel beter en sterker en in de tiende minuut van die tweede helft werd het goede spel dan eindelijk beloond met een doelpunt.

Steven kon op links een corner nemen die precies op maat op het hoofd van Willy werd gelegd en met een uitstekende knik verdween de bal buiten het bereik van de keeper.

Een beauty!

De 0-2, die zo’n negen minuten later viel, bezegelde het goede spel van Justin en Glenn.

Kick kon de bal oppikken op het middenveld en gaf na een geweldige actie een pass op Justin, die vervolgens Glenn op avontuur stuurde.

Dit keer stond het vizier weer recht en de keeper bleef hulpeloos met de handen omhoog staan, terwijl de bal in het net plofte.

Acht minuten later was het wederom het duo Justin en Glenn die voor de 0-3 tekenden.

Glenn kon vanaf het middenveld opstomen en Justin op maat bedienen met een mooie pass, die vervolgens de keeper nog hulpelozer deed kijken door zijn snoeiharde inzet.

Oudewater speelde vanaf dat moment een verloren wedstrijd maar probeerde toch nog wat terug te doen.

Helaas voor hen kreeg Glenn een meter of vijfentwintig voor de goal de bal aangespeeld en haalde vervolgens doeltreffend uit voor de 0-4, al leek de keeper hierbij niet helemaal vrij uit te gaan.

In de slotminuut kon Oudewater toch nog wat terug doen en werd 1-4 ingevuld op het wedstrijdformulier.

Jongens ik was vandaag heel erg trots op jullie en jullie spel deed meer tegen mijn griep dan een aspirine.

In één woord, nou vooruit twee dan; Grote Klasse!!

40e minuut    0-1      Willy

49e minuut    0-2      Glenn