SVS MO17-1 - Berkel MB1

Meisjes B-Junioren (najaar), MB1, 1e klasse B

19 november 2011 13:15

Aram Koedood

Moeizaan MB1 weer een stap dichter bij de titel.

Op deze prachtige dag kregen we bezoek van onze "ouwe" sleepover vriendinnen Berkel, de eerste van de 3 finales.

Vooraf was er gewaarschuwd om serieus, scherp en strak aan de wedstrijd te beginnen om te voorkomen dat we het ons net als vorige wedstrijd onnodig moeilijk zouden maken. Deze waarschuwing was niet bij iedereen binnen gekomen want net als vorige week was het een onnodige fout die binnen twee minuten voor de 0-1 achterstand zorgde, daarmee ook gelijk het voornemen van de leiders om wat rustiger aan te doen in de prullenbak smijtend. Nadat er een aantal meiden wakker waren geschud begon SVS eindelijk zelf eens te voetballen. Het middenveld werd in handen genomen, de verdediging begon wat steviger te spelen, de dekking wat strakker. Zo af en toe werden er wat steekballen op Doreen gegeven die op haar beurt wederom voor veel dreiging zorgde. In de 17e minuut leverde zo`n actie de eerste corner op. Doreen bracht de bal voor de goal waar Neomi het rustigste van allemaal bleef en van dichtbij de belangrijke 1-1 binnen tikte. Vanaf dat moment kon Berkel alleen nog maar achteruit. Urvie zorgde van achteruit voor veel onrust met haar passes en af en toe een passeer actie. Met het wegvallen van deveny, het inbrengen van Josephine en het verplaatsen van Naomi naar links kwam er gelijk wat meer pit en body in het spel van SVS. Uit een klassieke josephine actie werd de bal in het centrum veroverd waar hij via een kluts bij Naomi terecht kwam. Die speelde hem snel en slim tussen twee verdedigers door op Neomi die alleen op de keepster af kon. Heel beheerst schoof ze deze keer de bal in de rechterhoek voor de volkomen terechte 2-1. De druk bleef aanhouden waardoor Berkel zich alleen kon staan houden via de lange roei naar voren waar hun snelle spitsen zo af en toe gevaarlijk door kwamen. Dat leverde een aantal corners op die rustig werden weg gewerkt. Uit 1 zo`n corner werd Doreen op rechts gelanceerd. Met een snelle aktie maakrte ze zich los van de tegenstander, gaf de bal voor de goal waar Neomi de bal schitterend met de dijbeen mee nam om hem nog mooier in de rechterhoek te prikken voor de loep zuivere hatrick. Met 3-1 als ruststand was er geen vuiltje aan de lucht voor de meiden...totdat de tweede helft begon. Berkel begon uit een ander vaatje te tappen, ging nog pittiger de duels aan en gingen driftig op zoek naar de aansluiter. SVS was daardoor eventjes de kluts kwijt waardoor het van onze kant achteruit voetbal werd. De spitsen werden amper nog bereikt en als ze al werden bereikt hadden ze teveel tijd nodig om te schieten of een aktie te maken, tijd die Berkel ze niet gaf. Toch bleef het redelijk rustig in ons doelgebied. Oke, het overwicht was aan hun, kansen werden er nauwelijks gecreeerd.

De beste kans voor Berkel kwam uit een vrije trap die ineens op doel geschoten werd, en waar iedereen hem al telde was het Shajenne die goed het oog op de bal had en hem uit het kruis tikte, daarmee aantonend dat ook een keeper een team op de been kan houden.

Nadat Josephine nog wat bonus puntjes verzamelde door de scheids bijna omver te kegelen was de eerste van de drie finales voorbij!

Vol blijven houden en vooral blijven voetballen meiden!