SVS MO17-1 - DSVP MB2

Meisjes B-Junioren (najaar), MB1, 1e klasse B

26 november 2011 12:00

Edwin Knops

Vandaag speelde de MB1 haar laatste thuiswedstrijd van de najaarscompetitie tegen het laag geplaatste DSVP.

De hele week werd er al getraind op het afwerken op doel om het maximale aan doelpunten binnen te kunnen slepen om een zo`n groot mogelijk doelsaldo op te bouwen, wat gezien het programma van de komende weken op de eindstreep van groot belang kan zijn. Directe concurent RKDEO moest tenslotte tegen Forum sport en zoals we weten kan er tegen die ploeg flink gescoord worden. Het was dus zaak om vlijmscherp aan het duel te beginnen. Helaas was dat niet het geval. Ja, er werden vreselijk veel kansen gecreeerd, maar het gebrek aan slagkracht voorin bezorgde de begeleiding grijze haren. Gelukkig had DSVP niet de ploeg om het ons echt lastig te maken waardoor de meiden de kans krijgen de aanvallen op te voeren. Toch duurde het tot de 15e minuut dat gelegenheid midmid Urvie Neomie op links weg stuurde. Deze kapte naar binnen en legde de bal terug op Lakeasha die dan eindelijk de bevrijdende treffer binnen tikte. Eindelijk begon het een beetje te draaien en met name laatste vrouw Demi strooide lustig met de mooiste paasjes op Doreen en Urvie. 1 zo`n paas werd door Doreen terug gelegd op Priscilla die de bal mooi binnendoor stak op Urvie. Deze aarzelde geen moment en ramde de 2-0 binnen. DSVP kwam zo heel af en toe is over de middenlijn waarbij vooral Suus op links het behoorlijk moeilijk had. Gelukkig was Demi de gehele wedstrijd zeer alert waardoor het niet echt gevaarlijk werd. Zo af en toe is een afzwaaier richting Eva, dat was het dan wel zo`n beetje. Na een half uurtje was het wederom Demi die door het centrum Urvie hard aanspeelde. Deze speelde de bal door op Lakeasha die beheerst haar tweede goal aantekende. Een minuut of twee later was het zowaar weer Priscilla die met een mooie steekbal Lakeasha lanceerde die haar derde van de dag binnentikte. Op dat moment begon aan de kant van de grensrechter van DSVP heel wijfelend een vlag omhoog gedaan voor vermeend buitenspel. Helaas overruulde de scheidsrtechter z`n eigen beslissing en keurde de zuivere goal af. 3-0 was helaas dan ook de ruststand.

In de kleedkamer werd nogmaals gewezen op het belang van het doelsaldo en werden de spitsen nog maar eens op scherp gezet.

De tweede helft maakte iedereen aan SVS kant zich op voor een doelpuntenfestijn. Iedereen, behalve de MB1 speelsters.

Het team verviel in een soort hotsenknotsen begonia voetbal waarbij elke vorm van samenspel of overleg waarschijnlijk in de kleedkamer was achter gelaten. Steeds maar weer kozen de meiden voor de moeilijkste oplossingen, een paas over 3 meter kwam al niet meer aan en in plaats van vet uit te lopen in de score werden we gewoon achteruit gedrukt! Gelukkig bleven er nog genoeg meiden over die wel bleven werken en zo af en toe is een goeie bal gaven. 5 minuten voor tijd was Urvie dan eindelijk weer eens voor de goal waar ze een  mooie voorzet van Doreen binnen knalde. Slotaccoord kwam deze keer van Jessica die via de rechtsback op aangeven van Doreen voor de eindstand van 5-0 zorgde.

Een wedstrijd die in de eerste helft op het afmaken na perfect was, gevolgd door een draak van een tweede helft.

Op dit moment is nog niet bekend wat RKDEO gedaan heeft, zodat we nog even moeten afwachten of we ons ondanks de 5-0 niet in de vingers hebben gesneden.

Volgende week is er geen wedstrijd voor de MB1, een mooie gelegenheid om de selectie weer fit te krijgen voor de derde en laatste fiinale, uit tegen Nicolaas boys!