START NIEUWE SEIZOEN

9 augustus 2020 22:45

We zitten nog midden in de corona-crisis en de dreiging voor een tweede golf lijkt groter te worden. Daarom zal de start van het nieuwe seizoen anders zijn dan voorgaande jaren. Het doel is dat we, met in achtneming van diverse corona-maatregelen, binnenkort weer lekker kunnen voetballen.

De seniorenselectie is al op 1 augustus begonnen met trainingen en het spelen van oefenwedstrijden. De andere teams zullen beginnen op 17 augustus volgens het op de website vermelde trainingsschema. Vanaf 29 augustus begint voor een aantal teams het bekervoetbal.

Op dit moment gelden de volgende maatregelen:

• De kleedkamers zijn bij uitstek de plek waar een grotere groep sporters op korte afstand van elkaar verblijven. Daar zit een ongewenst verspreidingsrisico.
  • Er mag om die reden geen grote groep spelers gelijktijdig gebruik maken van een kleedkamer. Wij stellen die maximale groepsgrootte vast op 8 spelers.
  • Leiders/trainers moeten toezien op het maximum van 8 spelers in de kleedkamers.
  • Daarom zullen wij -zodra het bekerprogramma en de competitie beginnen- de kleedkamers op een andere manier toewijzen dan dat wat we gewoonlijk gewend zijn.
  • Seniorenteams krijgen waar mogelijk 2 kleedkamers per team toegewezen. Indien dat niet mogelijk is, dan zal een team in delen om beurten de kleedkamers mogen gebruiken.
  • Omdat seniorenteams meer kleedkamers nodig hebben, zullen we voor thuisspelende jeugdteams niet altijd een kleedkamer ter beschikking hebben. Verzoek is dan om in voetbalkleding naar SVS te komen.
  • De kleedkamers zijn niet beschikbaar voor teambesprekingen. In de kantine is ook geen ruimte voor besprekingen van grotere groepen. Er zal voor dit soort besprekingen gebruik gemaakt moeten worden van de ruimte op het buitenterrein.
  • In de kleedkamers zal door middel van belijning aangegeven worden welke ruimte beschikbaar is voor een speler.
  • Neem eigen bidons of flesjes water mee naar de vereniging. Gebruik nooit elkaars bidon of flesje.
  • Toeschouwers zijn bij trainingen en wedstrijden van harte welkom, maar ook langs de velden geldt: bewaar altijd de 1,5 meter afstand.

Voor de openstelling van de kantine en het terras gelden aanvullende maatregelen. Daarover kan in een apart bericht gelezen worden.

Wij adviseren de leden voortdurend de website en social media te raadplegen op nieuwe mededelingen.

Met sportieve groet,

Het Bestuur