Nog 2 selectie spelers positief getest op corona

2 september 2020 9:30

Eerder meldden wij al dat er binnen de heren-selectie een enkele speler positief getest is op Corona. Vandaag moeten wij bekend maken dat dit aantal is toegenomen met 2 andere spelers. Van 1 speler en 2 stafleden worden de testresultaten deze week nog verwacht, 3 andere spelers en 1 staflid hebben negatief getest.

Vanwege de omvang van deze aantallen heeft het bestuur – in samenspraak met de technische staf van de selectie – besloten:

• Alle trainingen van Zaterdag 1 en Zaterdag 2 tot nader order op te schorten.
  • De geplande bekerwedstrijden tegen SHO en Lisse van zaterdag 5 september niet te laten spelen.
  • Alle leden van de betrokken groep te vragen de komende 7 dagen niet op het terrein van SVS te komen.
  • Alle leden van de betrokken groep geadviseerd de GGD- en RIVM-adviezen met betrekking tot het mijden van contacten met andere mensen strikt op te volgen.

Omdat er sprake is van een uitbraak binnen een beperkte groep is er met de GGD overlegd of er aanvullende maatregelen getroffen moeten worden. Daar is vooralsnog geen noodzaak toe.

Aan de KNVB is het verzoek uitgegaan de geplande bekerwedstrijden anders in te plannen. Wij verwachten dat dit verzoek zal worden ingewilligd.

Met de besturen van FC IJsselmonde en ARC is contact opgenomen om hen te informeren over de bij SVS ontstane situatie. Immers, er kunnen zaterdag 29 augustus spelers in het veld hebben gestaan, waarvan deze week blijkt dat ze toen al besmet (en dus ook: besmettelijk) waren.

In aanvulling op de reeds getroffen Corona-maatregelen binnen de vereniging heeft het bestuur besloten tot de volgende aanscherpingen:

• Het wedstrijdsecretariaat is op speeldagen alleen toegankelijk voor teamleiders voor het aan- en afmelden van hun team.
  • De groep met ondersteunende vrijwilligers (scheidsrechters, leden van dienst, kantineploeg) wordt benaderd om te achterhalen of en in welke mate wij nog een beroep op hun inzet kunnen (blijven) doen.
  • In de kantine wordt het aantal stoelen verder beperkt. De bestaande looplijnen worden aanvullend verduidelijkt. De werkruimte voor bar en keuken wordt aangepast zodat er grotere afstand tussen de aanwezigen tot stand komt.

Mocht de nu ontstane situatie voor spelers van overige teams aanleiding zijn om voorlopig af te willen zien van deelname aan trainingen en/of wedstrijden, dan geldt het dringende verzoek dit pas te doen nadat er overleg is geweest met de teamleiding. Blijf niet weg zonder dit te melden.

De KNVB-regelgeving omtrent het spelen van wedstrijden blijft onverkort van kracht. Voor de teamleiding van alle teams geldt daarom eens te meer, dat elke beslissing over het wel of niet door laten gaan van trainingen en/of wedstrijden met en door het bestuur genomen moet worden.

Het bestuur hoopt met dit bericht voldoende duidelijkheid te geven over de invloed van Corona binnen SVS. Mocht er onverhoopt behoefte zijn aan verduidelijking dan horen wij dit graag, het liefst via [email protected].

Rest ons ten slotte de wens uit te spreken voor de getroffen spelers dat zij zo snel en goed mogelijk uit deze periode van onzekerheid kunnen geraken. Voor degenen die ziek zijn geworden hopen wij op een spoedig herstel.

Voor iedere SVS’er geldt:

• Blijf alert en houd je aan de RIVM-richtlijnen
  • Wees voorzichtig, wees bewust
  • Bescherm je zelf en neem anderen in bescherming

Bestuur SVS

NB MEDIA

Indien dit bericht voor u aanleiding is om contact op te nemen met de vereniging, dan verzoeken wij u een email te zenden aan [email protected]

Bron: Bestuur