Pleidooi voor het aanleggen van een 3e kunstgrasveld

20 juni 2020 21:00

Al vele jaren zijn we ontevreden over de kwaliteit van veld 3. Door diverse oorzaken is het veld vaak te nat, waardoor het regelmatig wordt afgekeurd. Op advies van de KNVB-consul spelen we nog nauwelijks oefenwedstrijden op doordeweekse dagen en trainen is al helemaal niet toegestaan. Met een kunstgrasveld zouden we vaker gebruik kunnen maken van veld 3, meer oefenwedstrijden kunnen spelen en komt er meer trainingscapaciteit beschikbaar.

CVV Zwervers en vv Capelle hebben een zelfde situatie en zouden ook graag een extra kunstgrasveld hebben. De drie verenigingen hebben deze wens vaak uitgesproken in het verleden. Daarom waren Zwervers en SVS verbaasd toen het nieuws bekend werd dat vv Capelle een extra kunstgrasveld krijgt dit jaar. Beide verenigingen gunnen dit vv Capelle van harte, maar we vinden dat er ook uitzicht moet zijn op een extra kunstgrasveld bij de andere verenigingen.

De voorzitters van de drie verenigingen hebben hierover goede gesprekken gevoerd met Sportief Capelle. Zij begrijpt de noodzaak, maar kan nog geen toezeggingen doen. Later dit jaar zal zij wel met een meerjarenplan komen, waar de wens voor extra kunstgrasvelden bij Zwervers en SVS mogelijk worden meegenomen.

Een beslissing om wel of niet een extra kunstgrasveld aan te leggen bij vv Capelle zal genomen worden tijdens de behandeling van de voorjaarsnota begin juli. Zwervers en SVS willen het besluit zeker niet tegenhouden, maar we hebben vorige week wel de gemeenteraad ingelicht dat wij beiden dezelfde behoefte hebben als vv Capelle. Degene die de tekst van deze brief helemaal willen lezen kunnen hier klikken en het document openen.

Inmiddels hebben wij reacties ontvangen van een aantal politieke partijen. Zij waren niet op de hoogte dat Zwervers en SVS deze wens hadden, maar steunen wel onze visie. Tijdens de behandeling van de voorjaarsnota zullen zij de wethouder vragen om met een plan te komen voor Zwervers en SVS.

Het bestuur hoopt van harte dat er in ieder geval een plan komt voor vervanging van veld 3, ondanks dat dit waarschijnlijk wel zal betekeen dat de uitvoering mogelijk nog enige tijd op zich zal laten wachten. Wij zullen u nader informeren zodra er nieuws over dit onderwerp is.

blubberveld-kunstgras.png