SVS MD1 bekert door na prima overwinning

SVS MO13-1

Meisjes D-pupillen, MD1, Groep 2 06

20 september 2014 9:45

Tijdens de laatste van de drie bekerwedstrijden, vanochtend op sportpark ’t Veer in Kralingse Veer, staat alles nog op het spel. Aangezien het team van BVCB Bergschenhoek uit de competitie is genomen (bleek achteraf een volledig C-elftal te zijn, dus terecht met rood naar de kant) kan SVS bij winst bovenaan de bekerpoule eindigen. Maar hetzelfde geldt voor onze tegenstander. Omdat er veel afmeldingen zijn heeft trainer Jim alle beschikbare D-speelsters meegenomen, dus heeft hij een volle bank en gaan de meiden volle bak. Nienke tekent voor de eerste grote kans van de wedstrijd, maar scoort vanuit buitenspelpositie. Vlak daarna is het CKC dat ietwat gelukkig aan de voorsprong komt, wanneer Angela een indraaiende corner niet goed kan opvangen en de 1-0 in eigen doel slaat. Jennifer ziet een doelpoging net naast gaan en even later gaat ook de keepster van CKC in de fout. Zij verkijkt zich op de bal die uit een vrije trap door Roos over de verdediging wordt geschoten, en de stand is weer gelijk. Een paar minuten voor de rust eindigt een prima aanval van SVS aan de verkeerde kant van de paal, maar even later is het alsnog raak wanneer Jennifer met een boogbal de keepster van CKC verschalkt.

In de tweede helft is SVS duidelijk de fellere ploeg. Danée krijgt een kans uit een corner maar raakt de bal net verkeerd. Het is opvallend hoe goed er soms wordt samengespeeld en hoeveel voetbal er al in dit team begint te komen. Veel eindpasses mislukken nog en ook de buitenspelvlag gaat vaak omhoog, maar dat zal allemaal beter worden. De derde goal van SVS is van Nienke, die het spel voortzet nadat Mara is afgevlagd vanwege buitenspel. Even twijfelt ze, maar ze mag door en daarna rond ze netjes af. Een paar minuten later geeft ze een assist aan Jennifer die haar tweede en SVS’ vierde doelpunt maakt. Aanvallend vlot het dus prima en ook verdedigend wordt niets meer weggegeven met een solide Rachel als slot op de deur. Dat alles in een heerlijk najaarszonnetje bij een graadje of twintig met een gezellig sfeertje in het uitvak... wat wil een mens nog meer?

Marcel Verspeek