SVS MD1 eenvoudig naar derde zege op rij

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 4

11 oktober 2014 12:00

David Tumkaya

Door het overvolle speelschema dat onze club tegenwoordig te verstouwen heeft, spelen de MD1 dames hun wedstrijd tegen VVOR pas om 12.00 uur. En helaas, na een droge zaterdagochtend begint het tijdens de warming-up zachtjes te regenen. Nadat de spelerspassen grondig zijn gecontroleerd door de scheidsrechter van dienst kan het duel beginnen. Vooraf was de verwachting dat SVS de betere ploeg zou zijn, want onze dames behaalden de maximale zes punten en VVOR de minimale nul. En die verwachting komt uit: het is de thuisploeg die aanvalt en het bezoekende team dat uitverdedigt. Vanaf het begin hangt de openingsgoal in de lucht, maar deze blijft uit omdat onze meiden slordig met de vele kansen omspringen. Na een minuut of twintig, het is dan opgehouden met zachtjes regenen, versiert Mara een penalty wanneer zij binnen het strafschopgebied naar binnen draait en gevloerd wordt. Vanaf de stip schiet Roos de bal perfect in: hard in de bovenhoek. Achterin houden Rachel en Liya betrouwbaar de wacht bij een spaarzame uitbraak van VVOR. Pal voor rust vergroot Assièra de marge naar twee door met haar knie te scoren uit een klassieke hots knots begonia situatie.

Na een poging tot opdrogen in de kantine wandelen we weer naar veld vier. Loop je deze afstand in de zomer rond Nijmegen, dan krijg je aan het eind een bos gladiolen. Het spelbeeld in de tweede helft is ongewijzigd eenzijdig: balbezit voor blauwwit dat de ene kans na de andere creëert. Na aangeven van Diana schiet Nienke de bal door de benen van de VVOR-goalie, waarmee ze de 3-0 aantekent. Even later scoort Estée de mooiste treffer van de wedstrijd, wanneer zij met een prachtige boogbal diezelfde keepster verschalkt. Helaas keurt de scheidsrechter de goal af wegens buitenspel. Het is tot op heden onduidelijk wie, waar, wanneer buitenspel heeft gestaan in de wondere belevingswereld van deze leidsman, maar we zullen het er mee moeten doen. Ook een doelpunt van Mara, die de keepster een bal ontfutselt die zij niet helemaal vast had, mag het scorebord niet halen. Daarmee blijft de eindstand steken op 3-0. Onze meiden verzuimden vaker te scoren, maar hebben met 9 uit 3 nog geen punt gemorst.

Marcel Verspeek