MD1 start seizoen met monsterscore

SVS MO13-1

Meisjes D-pupillen, MD1, Groep 1 3

29 augustus 2015 11:00

De voetbaljaargang 2015-2016 begint met bekerwedstrijden, liefst 7 in getal. In een poule van 8 clubs wordt een halve competitie afgewerkt en de beste 2 ploegen gaan door. Voor SVS MD1 staat als ouverture een uitwedstrijd gepland en met een dunne spoeling van 12 speelsters reizen we richting Rhoon. Is de ontmantelde maar ook weer aangevulde kampioensploeg van vorig jaar er klaar voor?

Het antwoord op deze zonnige zaterdag is een volmondig ‘ja’. SVS grijpt Rhoon direct bij de keel en laat de hele wedstrijd niet los. Onze meiden spelen de bal soepel rond, combineren gemakkelijk, werken hard, creëren volop kansen en gunnen elkaar de scoringsmogelijkheid. Al binnen enkele minuten opent Britt de score, één kans één goal, daar gaan we nog veel plezier van hebben. Danée kan de tweede maken maar kopt net naast uit een hoekschop van Jennifer, die even later wordt teruggefloten nadat ze de bal uit handen van de keepster heeft gewerkt. Uiteindelijk komt de 2e op naam van Fay, op aangeven van Danée. Jennifer tekent de 0-3 aan als zij zich knap vrij draait en de bal hard inschiet. Dat herhaalt ze enkele minuten later, maar nu redt de keepster van Rhoon. In de rebound schiet Danée de bal over. Bij de volgende aanval slalomt Fay frivool naar 0-4 en kort daarop spurt Jennifer langs de rechterflank, geeft een afgemeten voorzet op Britt en ligt de 5e in het net. Al die tijd heeft Angela niet één keer een tegenstandster in haar doelgebied hoeven begroeten, haar shirtje kan vooralsnog schoon de kast weer in. Nadat Britt de paal heeft geraakt bepaalt Jennifer met een wonderschoon afstandsschot de ruststand op 0-6.

Na de thee (ik ben van de oude stempel) gaat SVS door waar het gebleven was: gehakt maken van de opponent. Jennifer schiet eerst nog rakelings voorlangs maar rost even later nummer 7 tegen de touwen. Fay kapt twee tegenstanders uit en raakt de lat. Na een mooie combinatie met Lieke en Fay legt Jennifer aan voor haar 4e en SVS’ 8e. Terwijl de toeschouwers bijna bedwelmd raken door de ranzige rioollucht die op het complex hangt, en overigens niets met mijn journalistieke niveau te maken heeft, dendert de donkerblauwe aanvalsmachine door. Een schot van Romy gaat net naast, een droge knal van Jennifer levert 0-9 op en de 10e SVS-goal komt van de voet van Britt, die in alles wat rolt een doelkans ontwaart. Nieuwkomer Nabiellene pikt eveneens een goaltje mee, Romy tikt van dichtbij de bal over de doellijn na een pegel van Lieke en dan, ja echt, is er een kans voor Rhoon. De thuisploeg krijgt een vrije trap en neemt deze onberispelijk, maar de bal stuitert via de onderkant van de lat in handen van onze keepster. Omdat op veld 2 van Sportpark de Omloop geen doellijntechnologie aanwezig is, neemt de scheidsrechter zelf de beslissing: geen goal. Na afloop meldt Angela dat de bal gedeeltelijk over de lijn was, hetgeen deze beslissing rechtvaardigt. De 0-13 komt van de voet van Mara, die met een prachtige boogbal de uitstekende keepster van Rhoon verschalkt, en ook Lieke weet alsnog het net te vinden met een heerlijke knal uit de tweede lijn. Het slotakkoord is voor de thuisclub, een nieuwe vrije schop wordt in eerste instantie door Angela gekeerd maar daarna tot tegengoal gepromoveerd.

Eindstand 1-14, een uitslag die staat als een huis en meteen de koppositie in de poule oplevert. Wij zijn benieuwd hoe onze ploeg zich houdt tegen een betere tegenstander, maar de teamspirit en het samenspel van vandaag geven hoop en vertrouwen!

Marcel Verspeek