MD1 overwintert in de beker

SVS MO13-1

Meisjes D-pupillen, MD1, Groep 1 6

19 december 2015 11:30

De leeuwinnen van SVS MD1 mogen op het hoofdveld aantreden tegen de MD1 van vv Nieuwerkerk en dat betekent dat de trouwe supportersschare zich comfortabel op de tribune nestelt. De stemming is verwachtingsvol, de wave wordt ingezet en een magisch cupsfeertje neemt bezit van Sportpark Dorrestein.

Onze meiden beginnen dominant aan de wedstrijd en maken duidelijk dat zij komen voor de winst. Toch is het Nieuwerkerk dat de score opent, wanneer Lieke een inschattingsfout maakt bij een snel uitgevoerde counter. SVS herpakt zich direct en uit een strakke voorzet van Jennifer schiet Danée op fraaie wijze de gelijkmaker in. Uit een scrimmage in de doelmond weet Nabiellene bijna te scoren, maar de keepster verijdelt de kans. Daarna komt SVS toch op voorsprong wanneer Jennifer een corner trapt en Nabiellene de bal direct op haar pantoffel neemt. De corners van onze snelle rechtsbuiten worden een steeds gevaarlijker wapen. Bij haar volgende legt ze de bal bij de tweede paal op het hoofd van Danée. Haar kopbal stuitert van de lat het veld weer in en Danée schiet zelf de rebound in het dak van het doel. Om mijn vorige stelling te onderstrepen zorgt Jennifer voor een nieuwe cornergoal. Ditmaal wordt zij geholpen door een verdedigster die de bal bij de eerste paal in het doel werkt. Nieuwerkerk geeft niet op en blijft de aanval zoeken. Dit team staat niet voor niets bovenaan in de eigen competitie, deze meiden kunnen aardig voetballen. Angela brengt knap redding op een schot van een aanvalster die eerst Lieke en daarna Kiki passeerde. Kort daarop krijgt Nieuwerkerk nog twee kansen, bij de eerste zit Lientje er goed tussen en bij de tweede tikt Angela de bal naast. Toch is het SVS dat nogmaals scoort: Danée zet uitstekend door op de linkerflank, brengt de bal voor, Nabi mist (of maakt een geniaal overstapje) en Jennifer reageert attent. Ruststand 1-5.

De tweede helft is nog maar net begonnen of Nienke ziet goed dat de keepster te ver voor de goal staat. Haar schot vliegt over. Ook Nabi, Mara en Jennifer nemen de doelvrouw onder vuur, maar zonder succes. Onze meiden werken hard en zoeken naar combinaties, die vaker gevonden zouden worden bij meer rust aan de bal. Het spel oogt gehaast, alsof ze moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Gelukkig scoren ze vandaag, in tegenstelling tot vorige week, weer heel gemakkelijk. Danée zorgt voor 1-6 met het laatste zetje in een onnavolgbare flipperkastsituatie en -same player shoots again- ze tekent ook de 1-7 aan dankzij een afgemeten passje van Nabi, die vandaag niet van de bal te krijgen is. Defhaney, prima spelend met al een MD2-wedstrijd in de benen, schiet nog over en ook Romy ziet nog een knal over de lat zeilen.

Al met al een goede wedstrijd van onze ladies, vol strijd en inzet, met een passende beloning: SVS MD1 overwintert in het bekertoernooi! Fijne kerstdagen allemaal!

Marcel Verspeek