SVS doet zich 2 punten te kort in Berkel

SVS MO13-1

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, Hoofdklasse 1

25 maart 2017 8:30

Vandaag Berkel uit, op papier makkelijke tegenstander, bekerronde en onze eerste competitie wedstrijd hadden we dit team nog eenvoudig weggezet 4-1 en 6-0. Berkel staat daarbij ook nog eens als nummer laatst in onze competitie. SVS had ook vandaag de drie punten hard nodig en was winst het enige wat telt. We begonnen de dag met feest gezang in de kantine Esmee die was vandaag jarig en Sophie nog de dag er voor. De zon scheen prachtig in de vroege morgen en na onze warming-up konden we van start gaan.

En SVS ging goed van start en Berkel stond gelijk onder druk. Gezien het spelbeeld van de eerste minuten was er geen vuiltje aan de lucht. De kansen kwamen van zelf alleen de afronding was er nog niet. Berkel had het zwaar en was eigenlijke alleen maar aan het verdedigen. Spaarzaam kwam Berkel er uit maar al snel hadden we de bal al weer in bezit en was het weer richting het doel van Berkel. Het enige wat nog steeds ontbrak was een doelpunt. Mogelijkheden genoeg maar  de afronding bleef nog steeds uit. En na een minuut of twintig was daar dan eindelijk een doelpunt, na een voorzet voor de goal plaatste Britt de bal buiten het bereik van de keeper (0-1). Misschien zou daarna het score makkelijker gaan want als er één schaap over de dam is volgen er meer. Maar deze keer ging de vlieger niet op en na een half uur voetballen hadden we een magere oogst behaald gezien het aantal gecreëerde kansen.

Na de rust eigenlijk het zelfde beeld SVS opzoek naar de 0-2 en Berkel die dit probeerde te voorkomen. De krachs verhouding is nog steeds goed zichtbaar SVS die veelvuldig richting de goal van Berkel af stevent maar tot score komen we niet en we hebben kansen genoeg. En je voelt hem al aan komen waar het SVS niet lukt heeft Berkel aan een halve kans genoeg en de gelijkmaker valt binnen. Met nog een minuut of tien te gaan staat de 1-1 op het scoreboord. Met deze stand hebben we niet genoeg punten als we het nog zelf in handen willen houden. Een slot offensief is begonnen om de drie punten als nog mee te nemen naar Capelle. Berkel is vast besloten  omdat ene punt vast te houden en gooit alles op verdedigen. Het zit vandaag niet mee en de laatste kansen van de wedstrijd zijn ons ook niet gegund om een doelpunt te maken. De teleurstelling is groot aan SVS zijde en aan de zijde van Berkel wordt feest gevierd als of ze de champions league hebben gewonnen, ik hoop dat ze Degra……. Neeeee!!!!, bij ons geen Sjaak langs de lijn en hebben we het aan ons zelf te danken dat we niet de volle winst pakten vandaag.

Voorde MO13-1 zit er niks anders op dan naar de standen te kijken de aankomende weken en hopen op een wonder, en natuurlijk zelf blijven winnen……………

Nana heeft weer de foto’s verzorgd ; https://youtu.be/pWG7QDSvNxQ