SVS wint ruim van FC Binnenmaas

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

Na de ruime nederlaag tegen DCV van vorige week, was het voor SVS zaak om de wonden te likken en tegen het lastig FC Binnenmaas een goed resultaat neer te zetten. De wedstrijd begon uitstekend voor SVS, al in de achtste minuut maakte Joran van Opstal een uitstekende goal en bracht daarmee de thuisclub op 1-0. De Capellenaren hadden het eerste half uur hun zaakjes goed onder controle, maar toen begon Binnenmaas aan een offensief. Acht minuten voor rust bracht topscorer van de tweede klasse, Daan Leggedoor, de stand op 1-1. Er hing een luchtje van buitenspel rond dit doelpunt maar scheidsrechter Moussaoui ging niet mee met het vlagsignaal van grensrechter Kaashoek. 1-1 was ook de ruststand op Sportpark Schenkel. De thee was SVS zeer goed bevallen, want al na drie minuten was het Julian van der Geest die de 2-1 binnenschoot. FC Binnenmaas probeerde daarna nog wel van alles, maar doelman Essajas kwam niet serieus in de problemen. Na een uur spelen profiteerde Joran van Opstal van een te korte terugspeelbal van een verdediger van FC Binnenmaas. Hij was sneller bij de bal dan de keeper en werkte uitstekend af: 3-1.  In de laatste minuut van de wedstrijd scoorde invaller Silvio van Gelderen de 4-1, dit na uitstekend voorbereidend werk van Chris van de Graaf.

De eerste thuisoverwinning van het seizoen was daarmee een feit en door dit resultaat staat SVS op de zesde plaats in de tweede klasse D. Volgende week heeft de ploeg een weekje rust en op 20 november spelen de mannen van Roy Brinkman de lastige uitwedstrijd tegen Deltasport in Vlaardingen. De ploeg van Trainer Ton Pattinama staat welleswaar op de 11e plaats, maar blijft een moeilijk te bespelen ploeg.

Opstelling SVS:

Migael Essajas, Joery Kaashoek, Stefan van der Staal, Jeffrey Feijen (46.Tim de Winkel), Wishnu Badal, Julian van der Geest (80. Nick Snijder), Jeroen de Lely, Muhammet Hidir (65. Silvio van Gelderen), Joran van Opstal (74. Quincy Pherai), Chris van de Graaf, Daymen Rutte (46. Javan Hagens)

Gele kaart: Wishnu Badal

Johan Sepers/ JCS Sports