SVS loopt tegen minieme nederlaag op tegen koploper Sparta

SVS 1

Sparta (AV) 1

Danny Abbing
Lucas van Oeveren
Lucas van Oeveren
Jayson Candela
Moises Navarro
Mitchell Pennings

2e klasse F

5 november 2022 14:30

M.J.W. Blaak

Sportpark Schenkel
Capelseweg 31
2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

Op het gezellig Sportpark Schenkel, de thuisclub vierde de start van het 40-jarig bestaan van de club, heeft koploper Sparta (av) met 0-1 gewonnen van de rode lantaarndrager SVS. Toch waren vriend en vijand het erover eens dat SVS meer had verdiend dan alleen de complimenten voor de tomeloze inzet en het spel.

SVS nam deze week afscheid van hoofdtrainer Roy Brinkman. Deze werd door stadsgenoot Capelle ‘weggekaapt’. De vierde divisionist had maandag hun trainer, Ralph Kalkman, op straat gezet.

Met Bert van Opstal voorlopig aan het roer maakte SVS een frisse indruk. In de eerste helft was Sparta misschien wel de betere ploeg, maar tot veel kansen kwamen de Spartanen niet. Er waren sowieso weinig kansen in de eerste helft en derhalve gingen de gladiatoren dan ook met een 0-0 ruststand aan de thee.

De thee was nog niet gezakt bij de spelers en het publiek had nog niet alle versnaperingen naar binnen gewerkt en de score was al geopend door Sparta. Het was Lucas van Oeveren die de bal achter doelman Patrick Nieuwerf schoot. De spelers van SVS protesteerden nog wel om een vermeende overtreding op een Capelse verdediger, maar daar wilde scheidsrechter Mats Blaak uit Barendrecht niets van weten.

Voor SVS een teken om de schroom van zich af te gooien en op jacht te gaan naar de gelijkmaker. Spits Javan Hagens kreeg een kans, maar zijn schot werd geblokt door een rood-witte verdediger.

Sparta beperkte zich in deze fase tot het vasthouden van de voorsprong en was aanvallend vrijwel niet gevaarlijk. SVS wisselde en bracht Joran van Opstal, Regienaldo Dias en good-old Anthony Schoenmaker in de ploeg. In de 79e minuut ontving Jeroen de Lely zijn tweede gele kaart en moest de verdediger dus van het veld.

De slotfase was bijzonder spectaculair. SVS gooide met 10 man alles op de aanval en kreeg in de laatste minuten drie honderdprocent kansen. Helaas voor de Capellenaren was doelman Bryce Groenenboom in bloedvorm. Hij groeide daarmee ook uit tot de man van de wedstrijd. Regienaldo Dias en Silvio van Gelderen waren dichtbij de (verdiende) gelijkmaker, maar de doelman voorkwam puntverlies voor de koploper. Topscorer Jordi de Zwart, verder overigens uit de wedstrijd gespeeld door Stefan van der Staal, kreeg vlak voor het eindsignaal nog de kans op de 0-2. Doelman Nieuwerf redde uitstekend en zodoende bleef de 0-1 op het scorebord.

Sparta blijft door dit resultaat de trotse koploper en ontvangt volgende week de nummer vier uit de competitie, Heinenoord. SVS blijft laatste en speelt volgende week de lastige uitwedstrijd tegen FC Binnenmaas.

Tekst/Foto’s: Johan Sepers/ JCS Fotografie

Voor meer foto’s