HEINENOORD OPENT MET OVERWINNING OP SVS

3274BN
HEINENOORD
tel. 0186-601398

Een rondje langs de trainers van de Tweede Klasse F door Voetbal Rotterdam, had als uitkomst, dat Sparta en Heinenoord worden gezien als titelkandidaten.

Voor de eerste keer in de 76 jarige geschiedenis speelde Heinenoord tegen Sport Vereniging Schollevaar uit Capelle.
Ook trainer Roy Brinkman ziet Sparta en Heinenoord als titelkandidaat en had zijn defensie daarop ingesteld.
Coach Theo Ducaneaux moest het doen zonder Larbi El Harouchi, die vorige week bij een duel tegen Brielle een hersenschudding en een kaakblessure opliep (vanaf deze plaats van harte beterschap) en Ramy Salem (lichte hamstring blessure) en op het laatste moment moest ook Arto Dielhof wegens corona afhaken.

Heinenoord begon fris aan de wedstrijd en de eerste voorzet van de actieve Donny Navajas werd net voor de neus van Mitch Fransen weggekaapt door Tim de Winkel. Aan de andere kan was het Sander de Heus die probeerde Mitch Fransen in stelling te brengen, maar deze keer bracht doelman Patrick Nieuwerf redding door de bal weg te boksen waarbij Enrico Elderhorst het in de rebound probeerde , wat een corner opleverde.

Waarschijnlijk door het natte veld kwamen veel ballen niet aan of schoten door , zodat in deze fase weinig lukte en SVS loerde op de counter.
In de 24e minuut ging het bijna mis, toen Ilyas Oulad Ali door knullig balverlies Jeroen de Lely de kans gaf alleen op doelman Bas Bijkerk af te gaan en hij de hoek voor het uitkiezen had, maar een fabelachtige redding van de Heinenoordse sluitpost voorkwam erger.

Na een vrije trap van Enrico Elderhorst kwam de bal uiteindelijk bij Andrew van Tiggelen, die meteen schoot , echter zijn schot zag gekeerd door Patrick Nieuwerf.

Na bijna een half uur spelen was er wederom een uitbraak van de Capellenaren, waarbij aanvoerder Toine v.d. Berg zijn tegenstander neer haalde en de goed leidende scheidsrechter Louis Duarte uit Rhoon niets anders kon doen, dan de bal op de stip deponeren. Jeroen de Lely stuurde Bas Bijkerk de verkeerde kant op en dat betekende 0 – 1.

De Noord ging op jacht naar de gelijkmaker en dat lukte Sanzio Dieterrich bijna, terwijl Davy Kaptein op slag van rust nog moest ingrijpen om erger te voorkomen.

Bij aanvang van het tweede bedrijf bleek, dat Sander de Heus in de kleedkamer was achter gebleven en Dejan de Feiter zijn vervanger was.

Een vrije trap van aanvoerder Wishnu Badal eindigde in de muur, terwijl ven later Roberto Zarks er op links van door ging en was het weer Bas Bijkerk die redding bracht. Terwijl Donny Navajas steeds meer zijn stempel op de wedstrijd ging drukken en Dejan de Feiter in stelling bracht was zijn schot een prooi van de Capelse sluitpost.

De Noord werd sterker en nadat een kopbal van Toine v.d. Berg maar net over de lat scheerde, kreeg de ploeg van coach Theo Ducaneaux in de 65e minuut een vrije trap te nemen, net buiten de zestien. Ras-Heinenoorder Davy Kaptein nam zijn aanloop en schoot de bal met gevoel en loepzuiver over de muur in de rechter bovenhoek en dat betekende 1 – 1. Een beauty!!! Dit doelpunt werkte bevrijdend en gaf de mannen het gevoel dat er meer in zat.

Een aanval opgezet door Alex Deetman, die Dejan de Feiter aan het werk zette en uit diens voorzet was het in de 69e minuut Sanzio Dieterich , die 2 – 1 op het scorebord bracht.

Een kwartier voor tijd kreeg Alex Deetman nog een kans om de score op te voeren , echter zijn pegel ging naast.
Nadat Mtich Fransen, bijna de gehele wedstrijd door 2 of 3 man op zijn huid gezeten nog een keer maar net over de lat kopte en Andrew van Tiggelen een vrije trap van invaller Joran van Opstal onschadelijk had gemaakt, vond scheidsrechter Louis Duarte na een paar minuten extra tijd het welletjes en blies voor de laatste keer.

bron sv Heinenoord