Roberto Zarks schiet SVS naar eerste overwinning in de tweede klasse F

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Alexandria’66 machteloos tegen tomeloze inzet van de Capellenaren

SVS heeft op Sportpark Schenkel voor de eerste keer in het seizoen 2022-2023 het zoet der overwinning mogen smaken. De rode lantaarndrager van de tweede klasse F won met 2-0 van ‘buurman’ Alexandria’66.

De thuisploeg had voor de derde keer dit seizoen een nieuwe trainer voor de groep staan, nadat Bert van Opstal er na de wedstrijd tegen Strijen mee was gestopt. Rene de Lely, trainer van het tweede van SVS, was bereid om het stokje voor de rest van het seizoen over te nemen.

De thuisclub begon uitstekend aan de wedstrijd en kreeg enkele mogelijkheden. Deze werden niet benut door de voorwaartsen van SVS, maar duidelijk was dat de ploeg wilde strijden voor de drie punten.

Na twaalf minuten opende Roberto Zarks de score. Na een afgeslagen vrije trap van Jeroen de Lely, bracht dezelfde de Lely de spits in stelling en de voormalig VVOR-speler faalde niet voor doelman Ayoub Hamdani. Een op dat moment volkomen terechte voorsprong voor SVS.

Alexandria’66 ging daarna beter spelen en vooral de individuele kwaliteiten van Romano Filé en Dylan Melo da Silva Goncalves waren soms prachtig om te zien. Het leverde alleen een bal op de lat op en de verdediging van SVS kon op die bal tegen het houtwerk vrij makkelijk overeind blijven.

De tweede helft was van beide kanten uitermate matig. Veel lange ballen, weinig kansen en eigenlijk een gezapig potje met als hoogtepunt de 2-0 van SVS. Het was wederom Roberto Zarks die op de juiste plek stond en de bal in het rood-witte doel schoot. De thuisploeg knokte met alles wat ze hadden om de eerste overwinning van het seizoen binnen te halen. Één speler ging zelfs zover dat hij op het veld zijn lunch achterliet. Dit moest met een emmertje en water even vakkundig worden verwijderd.

Alexandria’66 dat de afgelopen weken een aantal prima resultaten had behaald en dit ook met aantrekkelijk voetbal deed, was geen schim van de ploeg die Slikkerveer met 4-0 versloeg en de koploper uit de eerste klasse C, Heerjansdam, met 3-2 versloeg in een oefenduel. De ploeg van trainer Ben Spork staat nog op een ‘veilige’ achtste plaats, maar concurrent Hillegersberg heeft minder verliespunten en zou dus over Alexandria’66 heen kunnen gaan. Dat zou betekenen dat de jonge Rotterdamse ploeg in de nacompetitie zou kunnen uitkomen. De nacompetitie is waar SVS de focus nu op legt. De achterstand op nummer 11, FC Binnenmaas,  is op dit moment slechts drie punten en zeker niet onoverbrugbaar.

SVS speelt volgende week weer een derby. De Capellenaren gaan op bezoek bij VV Nieuwerkerk, de ploeg van de nieuwe trainer Ron Luyten. Alexandria’66 ontvangt de nummer drie van de ranglijst, Heinenoord.

Foto’s/verslag: JCS Fotografie/ Johan Sepers

Voor meer foto’s: www.johansepers.nl