Neptunus Schiebroek wint op Sportpark Schenkel

2907XA
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4511125

Het was alweer de laatste competitiewedstrijd van beide teams. Voor Neptunus Schiebroek stond er niets meer op het spel en SVS zou bij een overwinning en een nederlaag van Hillegersberg nog naar de negende plek kunnen klimmen.
Het weer was prachtig en nadat er bij SVS de hele dag al een internationaal jeugdtoernooi was gespeeld mochten om 14:30 uur SVS en Neptunus Schiebroek het strijdperk betreden.

Over de eerste helft kunnen we kort zijn. Er werd weinig gecreëerd door beide teams. Alleen Neptunus Schiebroek kreeg een paar goede mogelijkheden. De beste kans was voor Andy Furtado Dias. Na een knappe combinatie kwam hij vrij voor doelman Tyrell Richardson. De basisdebutant, hij keepte een uitstekende wedstrijd, redde bekwaam. Met 0-0 gingen beide teams dan ook de rust in.

In de tweede helft werd duidelijk dat Neptunus Schiebroek uitstekend kan voetballen. SVS stelde daar aanvallend vrijwel niets tegenover. In de 57e minuut was het aanvoerder Freek van ’t Land die de score opende voor de bezoekers. Hij deed dit op een uitermate fraaie manier en krulde de bal langs de Capelse doelman.

Daarna ging SVS op jacht naar de gelijkmaker. Voorin liep het helaas voor geen centimeter en echte kansen werden dan ook niet afgedrongen. Nadat Neptunus Schiebroek een handvol kansen ha gemist Was het in de 93e minuut JeanPierre van der Linden die de deur definitief op slot gooide voor SVS: 0-2
Vlak voor tijd kreeg Neptunus Schiebroek aanvoerder Freek van ’t Land een publiekswissel. Het was de laatste wedstrijd van deze routinier.
Doordat Hillegersberg won van VVGZ en FC Binnenmaas verloor van Sparta blijft SVS op de tiende plek staan.

Voor Neptunus Schiebroek zit het seizoen er op. Uiteindelijk werd de zevende plek behaald en gezien het spel van de laatste wedstrijd is dat toch wat posities te laag. SVS mag via de nacompetitie proberen om in de tweede klasse te blijven. Op dinsdag 30 mei speelt SVS in de eerste ronde van de nacompetitie tegen het Delftse Ariston’80. Mocht SVS dit winnen volgt op zaterdag 3 juni een uitwedstrijd tegen Zwarte Pijl.

Foto’s/verlag: Johan Sepers Fotografie/ Johan Sepers