Introductie Dick Vlasblom

18 september 2019 21:30

Dick Vlasblom

Vorige week stond in het teken van het aftreden van Hans van Venrooij als voorzitter. Een man die grote impact heeft gehad op het ontstaan en ontwikkeling van SVS in de afgelopen 36 jaar. Hij is al lid sinds de oprichting in 1983, bestuurslid sinds 1987 en vanaf 1989 tot vorige week voorzitter. Het is een eer hem te mogen opvolgen. Later dit jaar zullen wij nog op gepaste wijze stilstaan bij het aftreden van Hans. Het zal geen afscheid zijn, want hij zal nog vaak op zaterdag aanwezig zijn, o.a. als vertegenwoordiger namens het bestuur bij wedstrijden van SVS 1.

Tijdens de ledenvergadering op 9 september konden helaas niet alle leden en/of hun ouders aanwezig zijn. Niet iedereen binnen SVS zal mij kennen en ik stel me daarom graag via deze weg aan u voor. Ik ben 60 jaar en getrouwd met Corien, die tweewekelijks op zaterdagochtend in de commissiekamer te vinden is. Wij hebben twee zoons, Lars en Boyd, die beide vanaf de F’jes tot en met de seniorenselectie hebben gevoetbald. Helaas hebben ze door drukke werkzaamheden moeten stoppen, maar sinds vorig seizoen speelt Lars weer in SVS 4.

Ik ben bijna 35 jaar werkzaam bij de IJslandse transportonderneming Eimskip Logistics, vanaf 1995 als financieel directeur en sinds 2008 als algemeen directeur. Op 31 december ben ik in de gelegenheid mijn werkzaamheden voor Eimskip te stoppen en zal dan meer tijd aan SVS kunnen besteden.

Zoals veel andere vrijwilligers ben ik bij SVS in 1997 terecht gekomen als enthousiaste ouder van Lars. Toen Boyd een paar jaar later ook ging voetballen, was ik een van de meest ‘ervaren’ ouders en werd daardoor automatisch leider. Wat dat betreft is er niet veel veranderd in 20 jaar. Het gebeurde ook in die tijd dat er soms geen scheidsrechter was toegewezen omdat er te weinig vrijwilligers waren. Als leider moet je dan helaas zelf fluiten. Maar ik begon dat leuk te vinden en fluit sinds 15 jaar wedstrijden op zaterdag van pupillen tot senioren. Hoe leuk het kan zijn om dit te doen blijkt ook uit het interview van het AD met Sander de Brito Roque dat 17 september op onze website stond. Een jongen die 15 jaar geleden als 14-jarige begon te fluiten bij SVS en het heeft gebracht tot topscheidsrechter. Ik hoop dat dit voor iedereen, met name ook voor onze jeugdvoetballers, een motivatie is om ook eens te fluiten. En wat te denken van onze seniorenselectie spelers. Hoe cool is het voor pupillen wanneer een speler uit de selectie hun wedstrijd fluit op zaterdagochtend.

Op 9 september heb ik namens het bestuur een samenvatting van het beleidsplan 2019-2022 gepresenteerd. Hier (link naar document) kunt u deze teruglezen.

Ik wil u met name vragen eens goed te kijken naar de vacatures voor vrijwilligers die wij op dit moment hebben. Met name de onderhoudsploeg voor de velden zit te springen om extra handen. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat ouders druk zijn, maar misschien zijn er grootouders die wekelijks genieten van het spelen van hun kleinkinderen en die twee uurtjes in de week tijd hebben om ons te helpen. Maar ook de vacatures voor de andere genoemde functies dienen we gezamenlijk spoedig op te lossen. Afgelopen week is er op de website dagelijks informatie verschenen over het werk dat vrijwilligers doen. SVS is geen winkel waar we een product ‘voetballen’ kunnen kopen, maar een vereniging waar we alles zoveel mogelijk samendoen.

Samen met het bestuur kijk ik ernaar uit om samen met u SVS verder te ontwikkelen naar een voetbalvereniging waar iedereen met plezier voetbalt, op welk niveau dan ook. Indien u vragen heeft mag u mij of een van mijn collega-bestuurders altijd benaderen. De contactgegevens kunt u vinden op de website.

Ik wens u een succesvol en plezierig seizoen toe.